En trasig sax, sten, påse....

Fick ett härligt besök av lillasyster idag. Hon bjöd spontant in sig på middag och det var mycket uppskattat av alla i huset. Jag provade ett nytt recept jag hittade på nätet för ett tag sen, man stekte kött och wokgrönsaker, sen fick det puttra i Keldas "Spicy thai"-soppa. Blev riktigt gott och ett gäng matlådor till på köpet som fick plats i frysen.


T och moster E leker sten sax påse. Efter flera omgångar när det börjar bli lite tjatigt med en kör av "sten, sax, påse, sten, sax, påse..."  då håller T upp endast ett finger och moster E frågar: "Mäh, vad är det där då?"
Blixtsnabbt svar från T : "En trasig sax..."   

Ibland blir det så underbara kommentarer! Jag kan börja fnissa varsom helst när jag tänker på dem.

Återkommer

Kommentarer

Titta vidare :)strong>

Jag heter :
Kom ihåg mej nu :)

Min msn är : (kommer ej visas)

Bloggen jag har heter :

Jag vill faktiskt säga :

Trackback