Tjat om en papegoja...

Har en ledig dag med lilla 4-åringen idag. S är i skolan och vi ska till affärn och inhandla målarfärg, trallrengöring, träolja och annat diverse som vi behöver för att stilla min renoveringsenergi. Har legat riktigt lågt ett tag och inte fått någe gjort alls, men nu så faller andan på igen. Det är ju så mycket som behöver göras...vilket inte alltid är samma som det man vill göra.. Men nu måste jag ta tag i trappen till källaren och möblerna i hallen. Det är det som står högst på listan av det som behövs göras. På listan av det som jag vill göra står altanerna högst. Verkar dessutom mest slitigt och trist med altanen så det är jukonstigt att jag är mest sugen på just det jobbet? Kanske beror på vårkänslorna?

S har snöat in på att han vill ha en papegoja... Mig tjatade han på hela helgen, men jag är helt fast besluten att nån papegoja ska absolut inte ha!
N har väl haft det som dröm i halva sitt liv så han är lite mindre beslutsam, men sa ändå nej...tack för det!
Min son är en liten klurig sak. Han insåg efter två dagar att det här kommer inte att gå. Mamma ger inte med sig...
Så han tar och lånar min telefon och vill ringa sin "andra" pappa. Visst det är ju alltid okej! Tjatet om gojan hade inte hörts av på ett par timmar så inte tänkte jag på att det kunde handla om det... Men jo, resultatet av det samtalet var att pappa nummer två skulle tänka på saken, kanske till S födelsedag eller så.. Men HALLÅ??
-"Jo men mamma, du vet ju att jag får alltid det jag önskar mig, han är ju så snäll..."   Rackarunge!

Nej, kommer det en goja på en födelsedag i december...Då får jag VINGSLAG!!!  (citat-kråkan i mamma mu)

Återkommer

Kommentarer
Postat av: Kollegan

Kan inte beskylla S för att vara dum i alla fall! Tänk vad det måsta ha fnulats i lilla hjärnan för att komma på en lösning för att få det där åtråvärda!

2009-04-20 @ 16:46:59
URL: http://malisens.blogg.se/
Postat av: M

Kollegan ska det inte alls stå! Så irriterande att det sparas från sist man kommenterat...

2009-04-20 @ 16:47:57
URL: http://malisens.blogg.se/

Titta vidare :)strong>

Jag heter :
Kom ihåg mej nu :)

Min msn är : (kommer ej visas)

Bloggen jag har heter :

Jag vill faktiskt säga :

Trackback