Typiskt svenskt, en redogörelse av det aktuella sjukdomsläget...

Känner mig risig, och tror nog att syrrans förkylningsloppor hoppade över till mig i lördags... Oftats blir man ju sjuk under natten och vaknar med en nära-döden-känsla. Bara att min insjukningsperiod har börjat nu redan, och jag riktigt känner hur den sprider sig i kroppen... Skum känsla! Har dessutom värk i ryggen som inte ger sig. Måste väl få tag på läkaren imorn igen och höra vad jag ska göra. Det kan ju inte få fortsätta, det här... Visst, värktabletter i all ära, men vad är orsaken då? Värken MÅSTE ju komma nånstans ifrån, eller?
Nej, läkare imorn och då kommer jag inte köpa en ny ordination av voltaren.. Nåt måste ju vara galet så en ny röntgen, eller jag vet inte vad jag ska hitta på. Kanske är läkarns jobb iofs??
Nu kan det ju va så att det blir extra värk när förkylningen sprider sig från startgroparna den legat i hela veckan, eller vad vet jag? Kan iaf inte vara meningen att man ska ont på ETT ställe bara för att man blir förkyld?
Tog febertemp för en stund sen och trots att jag bökat i mig alvedon hela dan så hade jag 38,4....  Vänder det inte snabbt nu så lär det ju inte bli så mycket jobb imorn skulle jag tro...


Blev glatt överraskad när jag kom hem från jobbet idag. Det vankades grillmiddag, med massor av gott. Bättre än de köttbullar och makaroner jag hade på förslag... T bestämde sig för att hon ville ha "lunchburk" istället och jag bara orkade inte diskutera. Får hon som hon vill så äter hon ju iaf, tänkte jag. Mmm, jo det gjorde hon ju tills hon hällde ett glas IS-kall juice över sig. Då orkade hon inte mer utan klädde av sig och gick raka vägen, storgråtandes in i sängen och somnade på två minuter. Och ja, klockan var ju ändå kvart i sju så okej då.... Men en halv barnmatsburk lär ju inte mätta i magen hela natten, så det får bli en tur till köket inatt för att skaka välling.

Kom att tänka på det där paret i ... hm...vart det nu var....Västervik? Ja nånstans längs kusten iaf. Jo, de som var förståndshandikappade och fick barn. De fick bo på nåt "observations-hem" för att se om de klarade av barnet och föräldrarollen. Men myndigheterna kom fram till att de inte var kapabla till det och en av anledningarna var just att de skakade vällingflaskan istället för att vispa vällingen i kastrull på spisen... Vet att det är ca sex år sen för S var nyfödd när detta uppmärksammades i media.
Så många flaskor med välling jag skakat de senaste åren borde spärra in mig på livstid...
Socialtjänsten fick mycket skit i den svängen, har jag för mig.
Undrar hur det gick för dom sen, om de fick tillbaka sitt barn igen. Tragisk historia.


Mmm, nu har jag uppdaterat omvärlden med mitt hälsotillstånd. varför man nu gör det?
Är det typiskt svenskt?
Eller kanske ett "tyck-synd-om-mig-syndrom"
Skiter i vilket..mår piss ändå!

Återkommer





Kommentarer
Postat av: M

Krya på dig!

2009-04-24 @ 09:51:19
URL: http://malisens.blogg.se/

Titta vidare :)strong>

Jag heter :
Kom ihåg mej nu :)

Min msn är : (kommer ej visas)

Bloggen jag har heter :

Jag vill faktiskt säga :

Trackback