Det kliar i mina gröna fingrar...

Lördagkväll och alldeles solkvist!  Barnen är hos mormor och moster och ska väl sova över vad jag förstått... Typiskt att de fick med sig Guitar Hero!! Hallå?? Vad ska jag göra hela kvällen då? Att dom inte tänkte på det? Hehe. Nejdå, roar mig säkert med nåt. Sitter här tex. inte särskilt kul egentligen men orkar nog inte hitt på nåt annat.

Satt På jobbet och planerade idag och insåg då att jag är ledig både måndag OCH tisdag! Hurra, hoppas nu bara att det fina vädret stannar kvar så jag kan njuta lite i trädgården och vårpyssla om mina buskar och blommor. Har inte ens hälften av allt jag skulle vilja ha på dessa ynka kvadratmeter till tomt! Det fattas mig massor av grönskande, det var just därför det slank ner några frö-påsar i korgen på Coop idag. Hittade kaktusfrön? Det stod på påsen att det skulle ta flera år innan de nådde "blombar" storlek.... Tur att jag har tålamod då, tänkte jag och slängde ner påsen i varukorgen.
Sen fanns det en sorts slingerkrasse som blir som en buske, den ska jag ha i olika krukor på trappen. Ingen sommar utan luktärtor! Två STOORA påsar blev det av den sorten. Sen insåg jag att jag nog måste införskaffa mig lite planteringskrukor till de små plantor jag redan fått fart på. Solrosorna, tomaterna, paprikan och lavendeln.
Haha, kom just på hur jag gjorde med tomaterna för två år sen... Sådde några frön och planterade om och hade mig, men sen liksom föll de i glömska...men jag hittade nya fina plantor på Blomsterlandet...hehe. Minns inte om det blev några tomater, men lite klurigt var det väl ändå? Som att stanna på affärn och köpa med sig fisk hem från fisketuren....
Tomater ja, ÅÅH vad jag verkligen vill ha ett växthus! Det liksom funkar inte så himla bra att odla tomater utan ett sånt. Gurka funkar inte alls, provade förra året och det gick inte någe vidare! 
Tror att det är bonnungen i mig som får utlopp av allt odlande och påtande.
 Det är så mysigt och häftigt att se när saker börja växa och för mig är det en utmaning att hålla liv i de små rackarna... Har en blomma här hemma som min farfar hade när han levde, den är skitgammal för han har tyvärr varit borta i många år nu. Lyckades t.o.m. dela den så jag har nu två fina exemplar. Fråga mig nu inte vad den heter men den ser ut som nån sorts superkort svärmorstunga.... Tänkte att jag ska ge den ena till pappa.  
Mina orkideér ska få flytta till mamma. Förstår mig inte på de där konstiga blommorna så hon ska med varm hand få ta över dem åt mig!  Oj, nu käner jag mig som Bosse Rappne när jag pratar blommor och trädgård... Gräva potatisland måste jag också göra... Köpa sättpotatis.  Längtar tills jag kan handla alla fina plantor till lådor och krukor och amplar. ÄLSKAR sommaren och alla blommor. Vill ha så mycket av allt! 

Nej det är faktiskt lördagskväll och jag är barn- och gubbfri. Så inte ska jag väl sitta här och uggla? Nej, känner mig inspirerad nu så det blir en sväng på tomten innan det blir kyligt.

Återkommer

Kommentarer

Titta vidare :)strong>

Jag heter :
Kom ihåg mej nu :)

Min msn är : (kommer ej visas)

Bloggen jag har heter :

Jag vill faktiskt säga :

Trackback