Dagens Mount Everest

Dags att bestiga berg igen. Kom ju upp ur sängen iaf och bara det kan vara en prestation? Barnen fick vitaminchock till frukost i form av hempressad juice, apelsiner och clementiner. Gott som sjutton och bra för dem att få i sig vitaminer. Fibrerna förvinner väl men det skiter jag i ;)

Så, vad heter bergen idag då? Antagligen stryktvätt. Jo det är ett berg, fast det kan jag gömma i tvättstugan, känner inte riktigt för det nu. Så har vi en liten inköpslista som måste reduceras. Åka till lilla staden alltså. Hm, vilket känns som Alperna minst!
Har lite oro i magen för sambon som ska åka från Gävle nu på förmiddan. Vill ju att han ska ta sig hem, med tanke på väglaget och alla varningar som utfärdas! Att det ska bli sånt kaos när det kommer snö? Eller är det vi människor som förväntar oss att den ska samlas i högar och lysa vit och fin utan att för den skull vara ivägen för oss eller påverka oss på nåt sätt. Det är ju så att varje vinter kommer det snö och den hamnar inte bara på de ställen vi vill ha den, den lägger sig överallt. Det lär vi ju få leva med och inte lägga skulden på snöröjning eller på nån stackars myndighetsperson som inte anses sköta sitt jobb. Tänker på Emil, den där illbattingen som i vildaste snöstorm for till Mariannelund med Alfred på släp. Hade han inte klarat det kunde han ju säkert anmält det till vägverket för bristande vägunderhåll....Nu klarade sig både Emil och Alfred, vilket jag också hoppas att min älskade gör!

Återkommer


Kommentarer
Postat av: annelie

;-) Ler åt ditt inlägg, fyndigt med Emil där. SÅ är det det nog!



Maken fick vara med oss på julafton och det är jag såklart jätteglad åt. Åkte vid 24.00 på juldagen, perfekt eftersom jag jobbade till 21.00. Sen kom han hem nu ikväll vid sextiden... jag hade gjort en julmiddag eftersom jag inte var nöjd än... skönt att vara hemma ju och var ju ledig idag! Så han blev glad och åt efter att ha skumpat i 18 timmar... åt och fick sen gå och sussa lite...



Nej man kan inte lägga skulden på snöröjjarna, om det inte är så att de är slarviga vill säga. ;) Men de blir ju utringda, och kan inte välja själv. Ja iaf åt kommuner osv... och kan säga att den kommun maken jobbar åt är bra mkt mer noga än Nte... ;) Men det handlar väl om ekonomi...



Nu vill jag att han inte ska bli utringd förrän imorgonkväll.. villl vara ledig med honom samtidigt. Har varit så körigt nu i veckan så man vill bara koppla av oc jag längtar efter vuxet sällskap! :D



Vi kanske kan ses nån dag i pulkabacken om du är ledig? Lite varm choklad och smörgåsar och snöiga barn!



Kram på dig och hoppas du har huvudet upp!

2009-12-27 @ 02:19:51
URL: http://frostnatter.wordpress.com

Titta vidare :)strong>

Jag heter :
Kom ihåg mej nu :)

Min msn är : (kommer ej visas)

Bloggen jag har heter :

Jag vill faktiskt säga :

Trackback