Irriterande igen...

tror att just det ordet varit rubrik förr i denna blogg... Låg länge igår kväll innan jag kunde få ro. En sak på jobbet som skulle göras idag som störde min hjärna i många alldeles för långa timmar. Så hemskt när man vet att det är något man måste göra och det finns ingen chans i helvetet att man nånsin skulle komma på tanken att göra det frivilligt, men så är det en uppgift på jobbet och det bara MÅSTE göras...och det var jag som skulle göra det....hm...nu kanske ni tror att det är något hemskt och äckligt eller så. Inte alls, egentligen...men jag bara ville inte och jag mådde så dåligt igår kväll och natt. Efter tolv började jag kolla på "Flickan som lekte med elden"....tänkte att jag brukar somna när jag kollar på film...kanske inget bra val av film om syftet är att somna...halv tre rullade eftertexten och jag hade fortfarande mina gröna öppna och ont i magen av kommande arbetsdag....Lyckades väl iaf somna till slut för att klockan fem väckas av en fyrårig kommandora..."Välling, och det ska du göra NU!" Sen ett hysteriskt utbrott i vardagsrummet för att programmen på Disneychannel inte börjat sändas....Alltså, ni som känner mig vet att jag inte har det bästa morgonhumöret, jag lovar att jag KOKADE av ilska!! Men den ilskan kunde jag ju inte ta ut på min dotter klockan fem på morgonen direkt...jag har spärrar tack och lov. Men de sista en och en halv timmarna fram till att klockan skulle ringa låga jag med ilska pysande ur öronen. Käkarna hårt sammanbitna så att plomberna nästan lossande. Hjärtklappning för att jag inte ville åka till jobbet....
Men jag kom iväg, tänkte först "skolka" och ringa mig sjuk...men det funkar inte... N vågade knappt säga godmorgon...usch, det är hemskt att vara så där arg och irriterad. Det är ju inte barnens eller N:s fel. Det är ju ingens fel, mer än mitt eget kanske...  I alla fall, jag kom iväg till jobbet. Jag kunde inte hur jag än funderade komma på något bra sätt att slippa undan uppgiften, så det är väl bara att bita ihop. Snart är det över. Om jag inte hade tystnadsplikt skulle ni få veta vilken simpel grej det var jag skulle göra, men det går inte. Vill ändå klargöra att det är en helt simpel grej som vi ofta gör och som jag gjort flera gånger förut. Jag gör det gärna igen dessutom. Det har i detta fall mer att göra med personer inte med uppgiften i sig att göra. Nu efteråt tycker jag till och med att jag varit larvig som reagerat så på det men...  Hur som helst, all planering var omgjord när jag kom till kontoret imorse och uppgiften skulle nu utföras av en kollega...som tyckte att det skulle bli kul... Hm...magsår i onödan kan man säga! Men humöret var i botten, ingen lust att se folk, hjälpa folk, ta hand om folk...superbra dag att ta med sig en person för introduktion..NOPE!!  Går inte att förklara riktigt, men jag har känt mig som en riktig häxa idag. Arg och irriterad på allt. Sådana här dagar är det inte lätt att jobba. Men jag får vara nöjd med att jag inte gjort mig osams med någon...hårda bett i tungan har räddat mig idag...Jag är ännu nöjdare med att jag trots all ilska och vrede ändå skrattat och kramats. Det behöver man fast man är arg!
Under kvällen har ilskan runnit av mig. Känner mig mest bara så fruktansvärt trött.... Trött i kroppen, trött i psyket, trött, trött, trött....

Nu ska jag krypa ner i soffan med sambon, jag behöver nog fler kramar för att den sista irritationen ska försvinna. Hua, det är jobbigt att vara arg när man inte har någon eller något att "skylla på". Så här länge brukar inte "morgonhumöret" hålla i sig...

Orkar inte skrivas mer nu...

...återkommer


Kommentarer
Postat av: Lillasyster

Kombinationen av textstorlek, textfärg och bakgrundsfärg gör att jag alltid ser svarta ränder i flera minuter efter att jag läst din blogg... Kan det göras något åt? Kram på dig

2009-12-08 @ 21:55:24
Postat av: annelie

Usch då.. blir ju ruggigt nyfiken på vad det var som kändes så jobbigt.. inte kuil lät det iaf!



Skönt att du är ledig nu! :) Se till att vara det med!!! Nu får några andra jobba.



Kram och ska vi se om vi hörs på söndagen eller? Behöver inte bestämma något dock. vi är väl hemma iaf och går säkert dit en sväng. :) Men har ni inget för er och vill ha sällskap så kan vi ju ta sällskap. Kanske en fika sen med isf...



Kram igen.. natti var det här ja.. :D

2009-12-10 @ 23:43:35
URL: http://frostnatter.wordpress.com

Titta vidare :)strong>

Jag heter :
Kom ihåg mej nu :)

Min msn är : (kommer ej visas)

Bloggen jag har heter :

Jag vill faktiskt säga :

Trackback