Julemyslördag

Det var riktigt kallt inatt. -16,4 grader när jag gick och la mig igår, kan man ju kalla vinternatt eller hur? Idag har vi, eller jag pysslat med julgodis. Knäcken är kokad. Jag kör latemansvarianten och häller ut allt på en plåt och skär i bitar. Massor av olika sorters nötter hackar jag ner också innan jag häller ut smeten förstås. Sen har det blivit Fransk nougat, apelsin-tryffel med flingsalt, baileys-tryffel med vit choklad. Min supergoda sill som svärmor beställt. Konstigt att knäck och sill kan dofta gott tillsammans? Måste vara ett julefenomen?
Så fick jag och sonen ett ryck och for in till lilla staden för att köpa julgran.  Eller han följde med för att han ville köpa sig det där hemska spelet som jag inte vill att han ska ha, men som jag får ge mig på ändå... Han tyckte att han kunde få det i julklapp och vi kom överens om det med stora herrn i huset. Men det som väntar...väntar alltid för länge, och argumentet "Jag har egna pengar" går ju inte att säga emot? Det är ju faktiskt hans och hans beslut, visst kan jag vara med och råda, styra, informera och hjälpa, men pengarna är ju hans och han får ju välja själv. Och vad är skillnaden? Köpa det själv eller få det i julklapp? Ja, att han får spelet hur som helst och högst troligt något annat i julklapp...

Kvar att göra: knäckebröd, kokosgodis och kokoskakor, ischoklad och marsipangodis.

Nu ska vi snöra ihop nån middag

återkommer


Kommentarer

Titta vidare :)strong>

Jag heter :
Kom ihåg mej nu :)

Min msn är : (kommer ej visas)

Bloggen jag har heter :

Jag vill faktiskt säga :

Trackback