Kommer den själv eller måste jag jaga in den?

Julstämning. Hur får man det? Kommer det bara av sig självt, eller måste man kämpa för att den ska komma in i huset? Har spotifyat ihop en julmusik-lista, eller jag har sökt en massa och ska väl redigera ihop den så att favorit-låtarna spelas i favorit-ordning och av favorit-artisterna. Inte så avancerat men det tar sin lilla tid.
Julgodis, ja det kommer definitivt inte inknallades av sig självt, så det blir till att baka eller göra eller vad man nu säger att man gör när man tillverkar det. Julmat, nja, den får nog anses klar. Sillen ska förstås göras och skinkan griljeras, men mer avancerat än så blir det inte. Jo, janson då förstås. Men sen är det nog! Vi ska ju ändå inte äta julmiddan hemma. Granen har vi som tradition att ta in kvällen före julafton. I år jobbar jag till 23.00 den kvällen, så det får familjen sköta utan mig i år. Annars då? Julgardinerna jag beställde för en månad sen har inte kommit, så i ren protest vill jag inte sätta upp nåt annat...men...jag måste nog vika mig nu! Hitta de som jag hade förra året, stryka och dona. Julklappar? Jo, lite är klart, det mesta inte. Traditionen är att handla sista dan. Så även i år!
Har kollat upp lite nya recept med julgodis. Limekola, apelsintryffel...ja lite sånt. Kanske blir bra, kanske inte?

Nu ska jag fortsätta jaga den där stämningen, även om jag inte finner den så är jag säker på att det blir jul hur som helst ändå!

God jul!

Återkommer


Kommentarer

Titta vidare :)strong>

Jag heter :
Kom ihåg mej nu :)

Min msn är : (kommer ej visas)

Bloggen jag har heter :

Jag vill faktiskt säga :

Trackback