En liten tripp

Kom hem igår från en liten semestertripp. Vi har varit hos N:s storasyster i Bollnäs. Åkte i onsdags utan planer på hur länge vi skulle vara borta och utan planer på vad vi skulle fylla dagarna med. En härligt spontan och oplanerad tripp. Och man måste ju inte planera allt så jädran noga. Vi har haft det så bra, lugnt och skönt. 
Barnen har motionerat fasters hästar, tagit långpromenader med lilla hunden. Vi har badat i Ljusnan, gått på loppis. 

Vi bytte från Bollnäs till stugan i Norrsundet i fredags, där vi fortsatte med bad, sol, fiske, plockat kantareller och blåbär. Barnen har fått träffa alla sina storkusiner. Haft ett riktigt somrigt vattenkrig. Tränat på grejen med utedass....inte min grej direkt men som man säger..."Nöden har ingen lag" Hihihi
Sonen har cyklat vilse och varit borttappad för att bli återfunnen igen välbehållen med glass i magen, omhändertagen av en snäll morfar. Vi har ätit grillad och rökt abborre som det gått åt många fiskedrag för att få upp. Nån som vill kan ju göra en förtjänst på att plocka drag där i stenarna....finns nog många skulle jag tro. 

Ja, det var riktigt skönt med miljöombyte. Tyvärr så träffar vi ju dom inte för ofta så det var välbehövliga dagar med släkten! 

Nu är snart semstern slut och det börjar korva ihop sig i planeringen....25-årsfest....40-årsfest...midsommar....Bulgarien....Så ska man hinna börja jobba lite igen. Idag ska jag in och kolla mitt schema så jag kan lämna nåt till barnomsorgen. Men först så blir det kaffe  i förmiddassolen.....

Återkommer

Kommentarer

Titta vidare :)strong>

Jag heter :
Kom ihåg mej nu :)

Min msn är : (kommer ej visas)

Bloggen jag har heter :

Jag vill faktiskt säga :

Trackback