"Men orka"

Ja, även mina barn har nåt i stil med ungdoms-språk... "Fatta" "Orka" är två exempel, små ord som driver mig till vansinne. Bara hela livet driver mig till vansinne just nu! Är sjukt irriterad och frustrerad, över vad? Ingen aning. 
Skulle vilja så mycket, men har liksom ingen handlingskraft. 

Att jag har misslyckats så totalt med att uppfostra mina juveler gör inte att det känns bättre. Det är små lata egoister som bara kräver att jag ska fixa allt heela tiden. 
Just nu så skriker disken på köksbordet efter att få undanplockad men, jag vägrar att lyssna. De små ska minsann få äta på sina skitiga tallrikar från igår om de inte behagar plocka undan dem. Att det inte finns strumpor i byrålådan...nähä?? Gick dom inte upp själva från tvättstugan?? Att då en liten människa kräver att JAG ska hämta dess strumpor.... Ååh, detta gör mig bara ännu mer arg och irriterad.  Gör jag det inte har jag minst en halvtimmes bråk, gap och skrik att se framemot... Kul va? Jag har verkligen lyckats eller hur!!

Allt jag hör hela dagarna är:
  • Mamma, jag vill ha...
  • Mamma, gör det...
  • Mamma, nu ska jag...
  • Mamma, hämta det...
  • Mäh, jag orkar inte
  • Fatta!!
På raka frågor svarar jag förstås  Ja eller Nej. Är det ett svar som inte passar så blir det ett jävla liv. Som slutar med att de i alla fall gör precis som de vill och jag är den sämsta mamman i världen... Jag vill ju inte hålla på och hota med..."Då får du inte"  Det funkar ju ändå inte... Att dra in lördagsgodiset tex... Ja fröken blev utan i lördags för att hon inte åt upp maten. Mmm, inte brydde hon sig om det? Hon kunde ju spara det till nästa lördag.  Att hon inte skulle få gå ut? Jo, men då har jag henne slitandes i mig medan hon gapar och skriker vettvilligt. Hon kan hålla på i timmar! Hur länge tror ni att man står ut? Ingen idé att ge sig in i nåt man vet att man förlorar, kan jag tycka! Så vad är en bra bestraffning, som inte är hot? Vad gör man åt fula ord och syskonslagsmål? Hur många lördagar kan man dra in godiset? Vi har ingen veckopeng här så den kan jag ju inte dra in. Sonen kan jag ju ge x-box förbud. Men då spelar han ju hemma hos grannen istället...

Nya regler:
  • Jag hämtar inte, jag fixar inte = Ni har egna ben och armar!
På alla frågor kommer jag att svara " Jag ska fundera på det"   Vilket ger mig och frågeställaren lite tid. 

Har ni fler tips så, fritt fram!

Återkommer

Kommentarer
Postat av: M

Tror inte att så många juveler i den åldern hämtar sina strumpor i tvättstugan... Fast jag fattar det handlar inte bara om strumpor men försök se allt de kan och gör bra också! Kram

2009-07-13 @ 10:25:19
URL: http://malisens.blogg.se/

Titta vidare :)strong>

Jag heter :
Kom ihåg mej nu :)

Min msn är : (kommer ej visas)

Bloggen jag har heter :

Jag vill faktiskt säga :

Trackback