Vår helg!

Vaknade av glada och lyckliga barn igår. Pappan var ju hemkommen igen och glädjen visste inga gränser, speciellt hos lilla loppan som inte kunde sluta pussas och kramas.
Löste melodikrysset och åt långfrukost, mycket mysigt!  N behvde komma ut till jaktmarken och röja passen inför bockjakten så det var några timmar ute på Väddö som skulle spenderas. Vi tog oss först ner till Grisslehamn, gick på loppis vid Marinan. Blåste lite kallt från havet så T fick investera i en söt liten kofta för 10:-. Mjukglass brevid "Café Bagarboden" vet inte vad kisoken heter men där åt vi iaf glass och kladdade ner oss lite grann. Mjukglass smälter ju hyfsat fort i solen...med strössel på...och finklänning...
Vidare söderöver igen och loppis på Vikingalunden. TUR att jag inte fick för mig att åka dit och sälja...inte mör folk där inte. Men jag fyndade lite iaf och gjorde av med 32:- 
T fick clips-örhängen och en vacker brosch, jag fick fina vita linnelakan och ett virkat överkast till en enkelsäng, några dukar ingick också.  Nu for vi till MUsko för att hämta köttet vi lämnat in. Synd bara att de stängde tre timmar innan vi kom dit... Nu ska vi hämta köttet på tisdag när de har öppet nästa gång.
Så lite sura och kladdiga for vi till Mälby istället. Badada och HUA vad kallt det var. Men till och med jag kom i och när solen gick i moln bestämde vi att nu var det färdigröjt för herrn i huset och dags att fara hem för en middag på Pizzerian. 

Hela denna undrbara dag avslutades med en långpromenad, jag gick i cirka en timme och fick ihop många steg på stegräknaren.
Har ju hört talas om att jag ska med på tjejmilen i år så jag måste väl börja knalla lite nu? 

Ska förresten strax ut på en promenad bara N kommer hem nångång...

Idag har vi varit i skogen och plockat blåbär och smultron. Eller jag har plockat och N och barnen var vid skolan och lekte. Spelade boll och cyklade. Hade springtävlingar och längdhopp. 

Två lyckade och underbara dagar med andra ord!!

Återkommer


Kommentarer

Titta vidare :)strong>

Jag heter :
Kom ihåg mej nu :)

Min msn är : (kommer ej visas)

Bloggen jag har heter :

Jag vill faktiskt säga :

Trackback