Åke Vilse och Tage Fel

Haft en varm men underbar dag med lillasyster i Stora staden. Efter en varm bussresa och en osäker tripp med jordtåg kom vi fram till Fridhemsplan. Bara ett barn att hålla reda på som tur var. Dottern var ju redan på plats, efter en övernattning hos moster.  Hittar ju verkligen inte bland alla "linjer" och blir lika osäker varje gång jag närmar mig Östra Station... 
Men med god guidning av lillasyter turistade vi runt och kollade in slottet och åt glass vid Muren. Varmt men så himla mysigt. Avslappnande och avsvalkande fika hemma hos syrran fick avsluta den perfekta dagen som redan hunnit bli kväll. Vi pratade om att tiden går så fort och det gör den ju när man är med barn. Sonen min flikade in så fint : "Den går ju fort när man har roligt"  Vilket ju är så sant så sant.  
Osäkra lantisar fick sen sällskap tillbaka till tunnelbane-stationen. En liten hjälp med hur vi skulle ta oss hem, bara ett byte vid centralen... Mmm, jo då detta går nog bra, intalade jag mig själv.. Usch, jag gillar ju inte detta! Väl hemma så skrev jag ett fint mail till syster-yster. Kan tänka mig att hon fick ett gott skratt! Och det bjuder jag även er på:

Det gick hyfsat att komma hem. Tog nog fel tåg vid centralen...tänkte...hm...Karlaplan? Näe, det stämmer väl inte va? Undrar vad som kommer sen...hm...Gärdet...okej barn nästa ska vi av och byta...vi måste nog åka tillbaka tror jag... Samuel: "Mamma, så här mycket bytte vi inte förut! Då bytte vi bara en gång och sen kom vi ju till fridhemsplan"  Shit vilken koll ungen har! Mmm, men jag tänkte ju att ni skulle få lära er att åka fel också..   Samuel igen : "Jag sa ju att du skulle behöva en GPS i skorna..."  Jaja, vi kom iaf till Östra så smånigom och efter ett besök på en skitäcklig toa med fröken så kom vi på en buss mot roslagen...

Imorgon blir det trygga stranden här hemma i byn igen. Med ett avbrott för en tripp till lokala rökeriet. 

Men snart, snart igen så bär det av till Storstan, för vi hade det så himla mysigt! Jag vet att det kommer bli resor både med och utan barnen.  Och...Larz Kristerz kommer ju till Skansen den 14:e juli.

Återkommer




Kommentarer

Titta vidare :)strong>

Jag heter :
Kom ihåg mej nu :)

Min msn är : (kommer ej visas)

Bloggen jag har heter :

Jag vill faktiskt säga :

Trackback