Feber och hosta...

inget vidare här på vinbärsvägen idag heller. Vaknade alldeles för sent igår morse med riktig feberyra och taggtråd i halsen. Snor och slem och sådär äckligt som det kan vara ibland när man dragit på sig en förkylning av modell större.. Inte roligt att ringa sig sjuk en lördagsmorgon klockan sju så jag släpade mig iväg i förhoppning om att det kanske på nåt mirakulöst sätt skulle gå över. Silly me? Inte går det över på ett par timmar, och inte känns det bättre att gå till jobbet...  Kämpade i alla fall på under förmiddan för att sen somna i soffan i lunchrummet. TOTALT slut, matt och trött. Efter ca en timmes sömn så tog jag mig i kragen och började ringa efter vikarie till söndan. 
Inte kan man jobba när man mår så här, det går faktiskt inte. Lillasyster som lovat att vara barnvakt på söndan var så gullig och kom ut ändå. 
Kändes skönt att veta att det skulle finnas nån mer i huset än jag när barnen skulle vakna imorse. Vi åt lite mat och mycket godis framför fotbollen och sen somnade vi alla gott före klockan tio. Kan säga att om jag inte haft barn så hade jag lagt mig när jag kom hem vid sex igår och troligen inte stigit upp ännu. 
Fast jag är mycket glad att jag fick sova till nio imorse och sen bli bjuden på frukost i ett soligt kök! Barnen hade mysig förmiddag med moster och sen sprungit lösa ute. Orkade inte direkt passa dom, men de klarar sig ju bra ändå. Stackarna, fick middag nu vid halv sju på kvällen... de var utsvultna! De fick inte i sig nån lunch så nu var de verkligen i behov av MAT! 

Nu sover dotter och sonen är på god väg till sängs han med. Mamman ska såklart bädda ner sig och försöka sova mellan hostattackerna. Tänk om det är svininfluensa jag dragit på mig? Huva, om jag smittat alla gamlingar med det?? Det blir inte roligt nu i semestertider med massa sjuka sjuklingar? Kanske ska ringa sjukvårdsupplysningen och kolla om man ska lämna prover nånstans? 

Hoppas er helg varit friskare och roligare än min!

Återkommer

Kommentarer

Titta vidare :)strong>

Jag heter :
Kom ihåg mej nu :)

Min msn är : (kommer ej visas)

Bloggen jag har heter :

Jag vill faktiskt säga :

Trackback