Hårfön

Borde egentligen ta min febertrötta kropp till sängen och vila en natt. Hostar så förskräckligt så jag lär ju väcka alla andra. Så jag sitter uppe här och håller igen på hostan lite, lättare att kontrollera när man är vaken. Har letat efter statistik för trafiken på vägen som går utanför huset. verkar väldigt hemligt då jag inte hitat nåt specifikt. Men typ 20000 bilar per dygn har jag fått fram iaf och det låter ju sjukt mycket! Anledningen till att jag sökt på det är att jag är så superless på att behöva vara räd för trafiken när man ska till och från skolan och badplatsen med barnen. Vi måste ju korsa vägen och när jag tog körkort så lärde jag mig att vid ett övergångsställe har gångtarfikanter företräde. Nåt som absolut inte gäller för övergångstället här i Svanberga... Ibland kan man få vänta medans 10-20 bilar dundrar förbi i 50-80 kilometer i timmen. Hastighetsbegränsningen är 50 men få som fattar vad som står på skylten även där.. 
USCH, jag blir så trött på att det. 
Vi funderade ett tag på att sätta ossi en svart bil med tonade rutor och rikta en hårfön mot bilarna som kom körande. Med hopp om att de skulle tro att det var en civilpolis med fartkamera, kanske kan funka?  

Läste i tidningen om nån 20 åring som blivit misshandlad av en 50 åring. 20 åringen hade tydligen gjort en galen omkörning och när han sen stannat för att släppa av sin flickvän hade mannen kommit ikapp och spöat upp killen... Om det är smma galning som körde förbi oss, vilket stämmer i både dag och tid så kan jag berätta att det var två bilar med ynglingar. De hade kappkörning och körde om bilar kors och tvärs. Skulle tippa på att de hade 150-160 km/h när de körde förbi oss. Antar även att det var mannen som spöade upp dem som tutade så det skar i öronen. Mötande trafik fick släga sig i diket och undkom i blotta förskräckelsen. Jag var just då på väg ner till stranden med tre barn på varsin cykel.... Man kan ju få slag för mindre.  Många tankar med "om"....om vi hade....om vi inte... En kappkörning med polaren och tre barn på cykel. Hårresande!

Men nu vet ni att om det står nån med en hårfön vid vägkanten så kan det vara lilla jag...

Återkommer

Kommentarer

Titta vidare :)strong>

Jag heter :
Kom ihåg mej nu :)

Min msn är : (kommer ej visas)

Bloggen jag har heter :

Jag vill faktiskt säga :

Trackback