Intelligensbefriad öl?

Nu har norrlands guld kommit ut med en nyhet på sina burkar. "När älgen blir blå är ölen kall"  Kan ju inte bli mer korkat, eller? Kan man inte själv känna efter om ölen är kall så bör man nog inte dricka mer hur som helst och då spelar det ju ingen roll om ölen är kall eller inte?? Varför blir samhället så här egentligen? Mer och mer onödiga saker som man egentligen inte alls har någon nytta av, men som liksom prackas på oss vare sig vi vill eller inte.  
Jag menar om vi behöver en ring på ölburken som talar om för oss om den är kall eller inte, hur kan då någon ens våga sälja alkohol till oss? Kan vi människor verkligen vara kapabla till att göra några medvetna val överhuvud taget i vardagen? Klarar människan idag att tänka själva, har vi sunt förnuft kvar och törs vi lita till vår magkänsla? 
Visst, en lampa på ett strykjärn som talar om för oss att det är varmt, jo då slipper jag ju bränna mig om jag nu nödvändigtvis måste lägga fingrarna på. Minns ni "klarknappen" i julskinkorna? Den som poppar upp när skinkan nått lagom temperatur. Vad är det för fel på vanlig stektermometer? Vissa år blir skinkan perfekt andra inte fullt så bra, precis som det ska vara?? Vi blir ifråntagna vår egen handlingskraft och förmåga att få tänka!  Törs man dricka den där ölen om den är kall men älgfan röd?  Tänker också på hur sårbara vi är i vår datoriserade värld. Senaste nytt är väl att köra allt via bredbandet, alltså telefon-tv-dator-tv-spel och gud vet vad. Jo men vad händer om någon lyckas gräva av en kabel eller hälla kaffe i "modemet". Ja inte kan du ringa och knappast maila heller för att få felanmäla det hela. Och till råga på allt så försvann tv också.
 Fil nummer: 8138Filnamn: Norrlands_Kall_3,5_33RB.epsStorlek (kbytes): 1984
Nä, teknik i all ära, visst är det mycket som är bra och som underlättar vår vardag. Men oj så mycket onödigt skit som det hittas på bara för att vi konumenster ska göra av med våra pengar!

Återkommer

Kommentarer

Titta vidare :)strong>

Jag heter :
Kom ihåg mej nu :)

Min msn är : (kommer ej visas)

Bloggen jag har heter :

Jag vill faktiskt säga :

Trackback