Midsommarnatts mardröm...

Traditionsenligt så firas det midsommar för byns alla invånare, med sång och musik, godispåsar till alla bran och danslekar runt stången på ängen mitt i byn. Brukar vara mysigt men långdraget, bara vädret är fint så står man ut. brukar vara roligt att träffa grannar och bekanta under glada och trevliga former. Dock har jag lyckats me dnågot som jag egentligen inte är så glad över. Att säga nej är svårt, att säga nej till argumentet "För barnens skull" är ännu svårare. Så visst, därför sa jag i ett obevakat ögonblick ja till att styra upp danslekarna runt midsommarstången. Jag gillar ju inte ens att dansa och leka små grodorna o ch prästens kråka. Jag tycker att det är såå förnedrande och pinsamt. varför vet jag inte, måste bero på nåt tragiskt barndomsminne jag förträngt.  Hoppas nu på att de andra två tjejerna som också är tillfrågade säger ja, så kanske jag kan gömma mig bakom dem. Fast å andra sidan har vi inte ännu bestämt ifall vi kanske ska åka norrut och fira...så det kanske löser sig?

Återkommer

Kommentarer

Titta vidare :)strong>

Jag heter :
Kom ihåg mej nu :)

Min msn är : (kommer ej visas)

Bloggen jag har heter :

Jag vill faktiskt säga :

Trackback