Nu fick jag skämmas!

Eftersom bilen är kvar i Norrtälje så blev det till att cykla till skolan och dagis med kidsen idag. Såklart står det typ tre skolklasser där och gör sig redo för en cykeltur... Alla barn med fina hjälmar och såklart alla vuxna också. Det brukar kännas så dumt och pinsamt i vanliga fall att komma cyklande till skolan utan hjälm, idag var det mycket värre kan jag lova! Tre små tjejer viskade också lite fint bakom ryggen på mig, tillräckligt högt för att jag skulle kunna höra: "Titta, mamman har ingen hjälm"   I KNOW!!  In med sonen till skolan bara lite försenad idag.  Ut igen till cykeln för att komma vidare till dagis. Då får jag se en pappa som ska med på cykelturen som också är utan hjälm. Så jag säger till honom att idag är det vi två som få skämmas... "Vaddå, skämmas" utbrister han. "Ja, vi har ju inga hjälmar" svarar jag och undrar om jag måste be om ursäkt för han verkade ta mycket illa upp. Ett fnys tillbaka får jag och sen vänder han sig för att knäppa på nåt barn en hjälm med en predikan om att den minsann måste sitta ordentligt nnars gör den ingen nytta... Sen cyklar han iväg UTAN hjälm...(!) Då skämdes jag ännu mer, för hans skull... Fast han verkade ju inte ha mycket att skydda ändå?

Nästa gång jag är i småstaden ska jag köpa mig en cykelhjälm, så jag inte behöver skämmas mera!

Återkommer

Kommentarer

Titta vidare :)strong>

Jag heter :
Kom ihåg mej nu :)

Min msn är : (kommer ej visas)

Bloggen jag har heter :

Jag vill faktiskt säga :

Trackback