Väntar

Väntar på skatteåterbäringen, hoppas att det blir som jag tänkt med några pengar till godo på kontot... 
Ska förstås betala det sista på resan och sen ska jag unna mig en sodastream. Har önskat mig en sån länge nu och känner att det är en fin present till familjen och speciellt till mina armar som slipper bära hem bubbelvatten och läskeblask. 
Sen funderar jag på ett rejält ångstrykjärn, men jag vet inte, så jädrans mycket stryker jag väl inte, fast jag kanske skulle börja om jag hade ett ordentligt järn? 
Mmm, sen står väl en laptop på önskelistan också, men nu börjar jag bli snål och såå mycket pengar kan jag bara inte unna mig att lägga på mig själv, även om jag hemskt mycket önskar det....att jag kunde....  Nej det ska fyllas på lite på våra tomma konton minsann och senare i vinter så är det väl tänkt att det ska tapetseras i husets sovrum. Det känns mycket viktigare än en dator!
Ååh, det finns så mycket man vill ha här i världen, både onödiga saker och "nödiga", det mesta klarar man sig väl utan och just nu är det nog inget livsviktigt jag känner att jag saknar. Kanske kanske kan jag övertyga sambon om att det får bli ett datorinköp när vi sålt den ena bilen? fast det lär jag ju få jobba på... Inte på att sälja bilen, dt är vi överens om. Så dyrt med två bilar. Också åker vi typ samma tider till och från jobbet. Räknade lite på tiden härom dagen och det är barnen som vissa dagar får en timme längre i barnomsorg. Fast om de ändå ska gå 10 timmar spelar väl den elfte ingen roll? Nä eller hur? Mitt samvete då bara som gnager... Vi ska ju börja jobba kvällar igen på mitt schema, vilket passar mig perfekt! Då kan vi samåka då jag jobbar dag och jag kan ta bussen då jag jobbar kväll. Visst vi är ju vana vid varsin bil men det måste ju gå att lära om sig igen? Lite annan planering bara. Sen blir det ju lite mindre utgifter och det passar en snåljåp som mig bra! Hehehe

Dags att börja med middag nu tror jag. VAD ska man laga då ingen är sugen på någonting. Även barnen börjar nu hosta och snora...inte bra! Fotboll imorgon och skolavslutning på onsdag, matcher igen pålördag. Mycket illa tajmat med total utslagning av familjen...

Återkommer

Kommentarer

Titta vidare :)strong>

Jag heter :
Kom ihåg mej nu :)

Min msn är : (kommer ej visas)

Bloggen jag har heter :

Jag vill faktiskt säga :

Trackback