Bakis?

Ååh, vilken trevlig kväll vi hade igår! Byalaget hade ordnat en tillställning i skolan. Det var en bra uppslutning av byns innvånare och jag tror att det kan ha vart ca 50-60 personer. Lite trubadurspelande, fotbollsmatchen på TV, mycket prat och skratt med de bekanta grannarna som finns i byn. Så jädrans skönt att få vara "vuxen" en kväll och inte passa på barnen som är experter på meningen "Mamma kom.."   Men jag ska helt ärligt säga att det var grymt skönt att få hämta dom idag! De var mycket trötta efter ett superdygn hos moster E. Deras helg har innehållit Lekrymden (3timmar) födelsedagsfika hos moster A-S, övernattning med mys-pys hos moster E, bio med mormor och moster, fotbollsträning, Gissa om de är lite småtrötta vid det här laget? Stackars T hade haft det svårt att sova inatt, vilket lett till att även S varit vaken...Inte lätt med två kids i en etta....   Lilla loppan kommer här nu och vill minsann gå och sova för hon har inte gjort det på länge...  Snuttan!

Jag och gubben hade mys-middag igår. Inte ofta vi får till det, och kan spendera ett par timmar på tu man hand. Massor av levande ljus och riktigt supergod mat! Behövs ju inte så mycket egentligen men oj, vad värdefullt det är!  Egentligen borde jag nog vara lite bakis idag? Men nej, jag känner mig ju trött och så, men inte bakis va? Tänkte först att jag skulle passa på att storstäda barnens rum, när de inte var hemma. Men så tänkte jag om... Varför ska jag offra en barnfri söndag på att städa? Deras saker springer ju inte iväg, nej de ligger snällt kvar och väntar på en hjälpande hand att komma upp på hyllorna, vilket de ska få göra men inte idag!  Nej, jag sov tills jag kände att nu får det vara nog...Då flyttade jag mig via frukostbordet vidare till soffan... Kändes så jäkla skönt att kunna halvsova på soffan och kolla på skidskytte utan att få dåligt samvete för barnen...

Nu tror jag att det är dags för att natta barnen faktiskt!

återkommer

Kommentarer

Titta vidare :)strong>

Jag heter :
Kom ihåg mej nu :)

Min msn är : (kommer ej visas)

Bloggen jag har heter :

Jag vill faktiskt säga :

Trackback