Ekorrhjul?

Det har sagts förut och jag tjatar igen... Idag vill jag inte springa! Jag tänker låta disken stå och dammråttorna får ligga kvar. Tvätten kan ligga skitig/ovikt/ostruken en dag till utan att världen går under! Vissa dagar måste man låta bli och idag är det en sån dag! Jag menar vad händer om jag inte tar tag i dessa "måsten"??? INGENTING!!  Jag menar, rena glas finns ju i skåpet bland det andra porslinet, ingen av oss blir sjuk av lite smuts och damm, rena kläder har vi ett par dar till så vad är det värsta som kan inträffa?? Nu kanske folk kan få för sig att vi är ena riktiga skitgrisar och ja, i någons ögon är vi alldeles säkert det, medans någon annan tycker vi har det rent av lyxigt! Så, vad spelar det för roll? Jag tänker hur som helst inte springa ekorrhjulet idag....eller kanske, jo, framåt kvällningen kanske men det är då och nu är nu!

Har vart en kort dag på jobbet, vi är under omorganisation kan man säga ;) Så liite rörigt är det men mest roligt och utmanande! Jag tror helt och fullt på att vi får till det inom kort och då blir det bara roligt igen! 
Fattar inte riktigt det där dom pratar om att det är lågkonjuktur och att jobben kommer att försvinna? Visst, finanskris, men inom mitt yrke slutar ju inte produktionen direkt? Jag kan inte riktigt fatta vad de ska skära ner på? Vi har typ ont om folk hela tiden så, det stämmer inte riktigt? Att industrierna fått det tufft, det är inte svårt att förstå tycker jag, och det drabbar ju så många runt omkring. Men i vården liksom? Ja, ja, jag har mitt på det torra än så länge iaf och gubben också... Vi får vara glada för det!

Snart dax att hämta morrhoppan på dagis...

Återkommer

Kommentarer

Titta vidare :)strong>

Jag heter :
Kom ihåg mej nu :)

Min msn är : (kommer ej visas)

Bloggen jag har heter :

Jag vill faktiskt säga :

Trackback