Jodå?

Jaha, nu har jag alltså börjat min blogg? Har skrivit en del på facebook, men tänkte att jag kanske skulle flytta ut och skriva någon annanstans.
Svårt bara när man inte riktigt vet hur det fungerar och hur man får till det så där snyggt som "alla andra" har... Det är ju viktigt, "att vara som alla andra"?  Så jag kommer nog inte att ge ut adressen innan jag skrivit lite och sett hur det funkar. Det finns ju så otroligt många olika såna här ställen, där man träffar nya eller gamla vänner, alla olika diskussionsforum. jag kommer aldrig att lära mig hur allt detta fungerar, men det kanske ingen gör? Märkligt egentligen, att vi flyttat in vårt sociala liv i datorernas värld. Vi sitter framför våra skärmar och delar med oss av erfarenheter och tankar. Vi har väl bytt ut lägerelden där vi satt tillsammans och utbytte livets alla händelser? Kan det verkligen vara ett bra byte? Nja, kanske jag inte skulle vilja byta tillbaka rakt av, men kanske någon sorts kombination? Det jag menar är att det är lätt att tappa sitt sociala liv, försvinna in i det som inte finns på riktigt? 
Lätt att bli filosofisk när man sitter och plitar...

Jag och dottern min har vart en tur till stadens torg, där vi besökte frissan. Vilket inte var en dag för sent i mitt fall. Dotterns kalufs kapar jag lite på egen hand här hemma, vilket är ett lätt sätt att spara in ett par kronor. Fast det är knepigare med oss tjejer, killarna i familjen går ju att klippa med maskin och det är ju superenkelt, men långt hår? Nja det är svårare för en amatörfrisör som mig, så frissan får jämna till dotterns lockar ett par gånger om året...
Ja, lite myspys-gott blev det också, det är ju ändå fredag! "Mys-pys" i vår familj är godis/chips/läsk och allt sånt gott som man inte ska äta i veckorna...
Hoppas på att gubben får med sig en flaska rött hem också. Vet inte vad som hänt? Jag är verkligen emot sprit och dricker såå sällan, men fasen ETT glas rött på fredan ÄR gott! Och idag står det lamm på menyn så då skulle det passa utomordentligt bra med ett glas. Men jag vet aldrig med mig själv...när jag väl sitter där så kanske jag inte alls är sugen på nåt vin och tar cola istället...så vi får se hur det blir...

Sonen ska på disco i skolan ikväll. Han gillar verkligen att gå på disco! Och visst minns även jag hur spännande det var. Man kände sig liite vuxen och att spana på killarna...fast vi hade typ inga killar i vår skola så just spanandet var ohyggligt begränsat...hehe Undrar om inte vi var lite äldre när vi började med disco? Kan inte minnas att vi hade sånt på lågstadiet? Men allt börjar ju tidigare numera, och kul har dom så inte är jag nån bakåtsträvare på discopunkten!
Jag tycker också att det är kul och mysigt att ta med lite kaffe och prata lite med andra föräldrar. Om ett par år lär jag ju inte få närvara på discon så jag tänker minsann passa på nu!

Kommentarer
Postat av: alvan

Hej! Här har du en läsare iallafall! ;)



Men nja.. det här med bloggandet. Jag fattar vad du menar. Men det behöver ju inte vara just så att man byter ut lägerelden. Jag menar själv är jag helt såld på ord och tycker det är fan så mycket mer spännande och intressant ofta att uttrycka sig i ord. PÅ nåt sätt känns det som att allt annat läggs ner och det kan ge mer många gånger. Får sagt det man vill säga mer. Men jag är ju helt fascinerad på ord så..

Och har man ingen lägereld att gå till så är det väl ett bra komplement. ;)

Men byter man ut lägerleden helt då är man väl illa ute. Det är som vanligt bruka och missbruka...

Men å andra sidan så känner man för det så.. ;)



Hörs snart!



Kram A

2009-03-22 @ 11:56:39
URL: http://www.frostnatter.blogspot.com

Titta vidare :)strong>

Jag heter :
Kom ihåg mej nu :)

Min msn är : (kommer ej visas)

Bloggen jag har heter :

Jag vill faktiskt säga :

Trackback