Lördag igen då....

Idag är det fullt program och det mesta känns roligt!  Just nu väntar jag på melodikrysset...vuxenpoäng på det?? Eller kanske snarare pensionärspoäng...hehe. Men kul är det och vi löser det nästan alltid (skryt). Kl 10,30 är det paus för nyheter och då ringer alltid svärfar och kollar/frågar om svaren och sen igen när det hela är över kl 11. En mysig stund i lugn och ro (?), det finns INGEN stund på hela dan som barnen pratar/skriker/bråkar/skrattar/busar så högljutt som just när vi vill lyssna på radion... Men det är en charm i det oxå!  Sen tror jag att jag ska strunta i städningen och ta en promenad ner till loppisen de anordnat i skolan. Denna gång har jag inte orkat boka ngt bord för att sälja själv...så jag befriar nog någon annan från sitt skräp istället.  Inte för att jag behöver men varför gå på loppis om man inte får köpa något??
T är bjuden på barnkalas på Lekrymden på eftermiddan. Vi ska packa ihop för deras övernattning hos moster E innan det också. Det ska med xboxar och sovsäckar och...och...och... Som vanligt packar jag alldeles för mycket och det ser ut som om dom ska vara borta i tre veckor minst! Men även om jag tänker på att inte lägga ner för mycket saker och plockar bort hälften innan jag stänger väskan så är det ändå på tok för mycket prylar med....Jag bara är sån!

Byalaget här byn har anordnat en pub-kväll i skolan ikväll så den är anledningen till barnens "sova-borta". Gubben ska trubadura lite och det ska bli trevligt hoppas jag att träffa lite grannar. Har hört talas om några "skandaler" på tidigare pubkvällar...hehe...var väl några skilsmässor och tror till och med att det var några kvinnfolk som bytte hus med varann, eller bytte gubbe om man vill tala klarspråk ;)  Men jag är inte så insatt i det och det hör väl till det förgångna hoppas jag?  

Hoppas på en odramatisk men rolig kväll och en söndagsmorgon utan pannknack!

Återkommer

Kommentarer
Postat av: alvan

Hej!

Hur var det igår? Var sugen att gåmen det blev inte så.

Hade varit lite mys med musik och trevligheter.



Hoppas pannan är intakt. ;-)



Kram

A

2009-03-29 @ 11:54:41
URL: http://frostnatter.blogspot.com

Titta vidare :)strong>

Jag heter :
Kom ihåg mej nu :)

Min msn är : (kommer ej visas)

Bloggen jag har heter :

Jag vill faktiskt säga :

Trackback