Matlistan i ekorrhjulet

Jaha, vad ska jag skriva idag då?
Ekorrhjulet snurrar på för fullt vare sig jag vill eller ej.  Igår försökte jag få ihop veckans matlista och insåg att jag vill ha en butik i Norrtälje där jag kan beställa på internet och sen få hemkört! Tänk så smidigt... Sitta och knåpa ihop en matlista med alla finurliga recept man hittar på alla olika sidor och sen bara klicka i det man behöver i en inköpslista och sen kommer det hem till dörren! Ååh, "hjulet är ju redan uppfunnet" så varför inte i den här lilla bakåtsträvande skitkommunen???? Ibland så verkligen gillar jag att åka och handla, men oftast så känner jag att det tar såå mycket tid... Och sitter här vid burken gör jag ju ändå...men då skulle jag ju kunna göra lite nytta samtidigt.... Visst det kostar ju att få det hemkört...men det kostar att köra min bil också. Jag tror faktiskt inte att skillnaden blir så stor och sen är det väl så att "tid är pengar", eller? Har nu kollat på flera olika livsmedel-affärer med hemkörning som fins på internet och jag blir SÅÅ avis på alla som bor i en storstad där detta finns.... Det verkar ju så förbannat bra!!
Hur som helst, matlistan är gjord, men jag har inte orkat handla för hela veckan ännu...och snart är den slut, veckan alltså. Men imorn efter jobbet så blir det nog handlat, om jag ids så ska jag nog knåpa ihop nästa veckas lista ikväll så är det klart för låång tid framöver...hehe. Gillar att ha matlistan klar, det blir så mycket lättare att handla och barnen kan va med och bestämma olika rätter. Sen så är ju jag en liten snåljåp ibland också...så allt som gör att pengarna räcker längre gillas av husmor...

Kanske ska döpa om min blogg till ekorrhjulet?

Nu är det dags iaf att börja med kvällsrutinerna och barn-sövning. Undrar bara vart sonen tagit vägen? Ute och far i snöstormen som han är...

Återkommer

Kommentarer

Titta vidare :)strong>

Jag heter :
Kom ihåg mej nu :)

Min msn är : (kommer ej visas)

Bloggen jag har heter :

Jag vill faktiskt säga :

Trackback