På kant med livet...


Igår var det en sån där dag man helst vill vara ensam och dra täcket över huvudet!
Inget gick min väg och jag förvandlades sakta men säkert under dagen till en tjurig treåring som grät åt motgångarna och stampade foten i frustration!
Måndagmorgon, vi försov oss såklart... S och T blev väckta och hamnade så klart på fel spår direkt. Det vanliga bråket och tjafset om vem som ska sitta vart i bilen, vem som ska lämnas först...GAAH! Orkar inte! Ingen frukost hann jag få i dom heller, dåligt samvete som gnager!  Hann iaf i tid till jobbet, om det nu är något värt när man skickat tomma barnmagar till dagis och fritids? Kan ju säga att det var fler som försov sig...och inte kom alls. En sån där underbar morgon när man inser att man kommer att få jobba för två och ändå få en lön! Fan, fattar inte folk att man måste komma till jobbet? Visst jag köper att man blir sjuk, men just såna här dagar har jag en förmåga att tro att folk myglar och låtsas vara sjuka! Usch, dålig sida hos mig.... Så egoistiskt att tro att andra smiter undan bara för att jag själv inte orkar slita liite extra. Egentligen kanske det handlar om avundsjuka? Jag hade ju också helst velat dra täcket över huvudet och bara somna om....  Själva jobbet rullade på som vanligt och jag vet att jag brukar känna mig bättre om jag får jobba och träffa "mina" gamlingar.

Hem och hämta i skolan och på dagis. T min 4-åring..var just en 4-åring! Och det med besked... Fan hon kan göra mig galen.  Så såg hela eftermiddan ut. Gubben undrade om det var lönt att komma hem, när jag ringde och berättade att jag var skittrött på att vara städkärring i detta hus. Och jag lovade honom dyrt och heligt att det skulle se ut som fan hemma när han kom för jag tänkte minsann inte gå efter ungarna och sopa som jag brukar. Hahaha, andra morsor, såna där "curlingmorsor" sopar framför sina barn...hehe...jag sopar bakom...  Stackarn, han ville nog inte alls komma hem... Eller vaddå "stackarn". Det är hans barn också så....  Bara det att jag vet att om jag är på dåligt humör så blir han det också och sen är det världskrig här! Han saknar liten aning pedagogik och tålamod. I mitt tycke iaf. Jag lirkar och förhandlar allt för mycket i hans tycke...
Middagsmaten var väl dagens höjdare. Jag hade lite fläskkarré, som jag egentligen inte gillar för att det är så mycket fett insprängt i köttet. Men jag skivade upp biten och stekte några av dem. Sen blandade jag upp en ny creme fraiche jag hittade, med smak av dragon, citron och carl-johan svamp. Den blandade jag upp med lite mjölk och sen fick köttet puttra i såsen ganska länge. Till det blev det ris som till och med S åt. Han vågade nog inget annat...hans mamma kunde ju brinna av när som helst....han hatar ris!  T sprang runt och lekte och var inte det minsta intresserad av att äta... När vi andra ätit klart skulle hon äta men ville inte sitta själv. I vissa lägen känner jag typ så här : "DJÄVLA UNGE!!!"  Det tog henne ca en och en halv timme att få i sig maten.....  Men maten var iaf skitgod och en matlåda blev det också.

Och ja, eftersom barnen varit lediga på eftermiddan och jag inte sopat efter dom så ser vårt hem nu ut som ett bombnedslag av modell större....  Men eftersom jag vaknat på fel sida även idag så kommer skiten få ligga kvar.
JAG ORKAR INTE!

Vaknat på fel sida...
Kände väl ändå att jag på nåt sätt måste få humöret att vända! Positiva tankar, räkna till tio, positiva tankar. Njut av solen, lyssna på vårfåglarnas kvitter. Positiva tankar!

Skjutsade S till skolan, bara en anings tjafs i bilen om vem skulle sitta fram... Nära att jag exploderade!
Hem och fixa lite frukost-kaffe till mig själv...
"Öhh, brukar inte mjölken vara kall i kylskåpet???"

Ja men såklart! Visst fan passar kylskåpet på att braka ihop!!!

JAG BLIR GAAALEN!!!

Antagligen blir inte denna dag bättre än gårdagen....

Återkommer

Kommentarer

Titta vidare :)strong>

Jag heter :
Kom ihåg mej nu :)

Min msn är : (kommer ej visas)

Bloggen jag har heter :

Jag vill faktiskt säga :

Trackback