Ja, jag vet, jag måste skärpa mig!

Skönt med en ledig dag till, dessutom så har jag "fuskat" till mig så jag får vara fri från barnen ett par timmar. Lilla T får vara på dagis några timmar och det är ju inte hon ledsen för! Hon ÄLSKAR sitt dagis och det är jag väldigt tacksam för. Minns på julaftons morgon..."Mamma, kan inte jag få gå till dagis, bara en liiten stund?"  Ett bra betyg till vårt dagis tycker jag. Sen att jag totalt ruttnat ihop på alla deras planeringsdagar och att de stänger titt som tätt, ja det är väl en annan sak. Fast jag tycker jy att det är ett dagis, hela grejen med dagis är i mitt fall att mina barn är där för att jag ska kunna jobba. Nu känns det som att jag måste kolla varje vecka om de stänger tidigare/stänger helt, så att jag kan ta ledigt från jobbet.... Jo, igår 10 minuter över fyra så ringer det: "Vet du att vi stängde 16.00 idag?" Nä, då hade jag ju säkert redan hämtat lilla loppan och dessutom INTE skrivit 16.30 på schemat....Suck, inte nog med att de stänger och har sig, de hinner byta de där dagarna oxå, så just nu spelar det ingen roll hur jag lägger mitt schema för det stämmer ändå inte! Blir GALEN!!! Nästa vecka ska de stänga 16.00 på torsdan och sen stängt HEELA fredan. Ja, skulle va kul och se hur det såg ut i vårt land om alla arbetsplatser bara stängde lite hur som helst... Typ:
"Idag stänger vi verksamheten för vi ska ha personalmöte" Akutintaget på sjukhuset
"På torsdag mellan 12 och 15 är Arlanda stängt pga planeringsdag" 
"Tillfälligt stängt pga personalmöte" Systemet kl 14 dan före midsommarafton

Sonen är sjukt arg på sin mamma. Med all rätt kan jag säga. Att det ska vara så förbannat svårt? Ja, jag var ledig idag och tro nu inte att sonen kom i tid till skolan inte. Fast det sista han sa till mig innan han somnade var "Imorgon måste jag komma i tid" Ja men visst, det går fan troll i detta, jag var ju vaken, gick till och med upp! Var på toa och gick ut och tog en cig....vaknade med ett ryck! FAAAAN klockan var 08,40 och skolan börjar 08,20.......Så idag bad jag fröken att gadda ihop sig med sonen mot mig... Skäms det gör jag, lovar! Nu är det iaf ledigt för barnen fyra dagar och på måndag SKA jag få iväg honom i tid till skolan om jag så ska sitta uppe heela natten så ska jag klara det! fattar inte. Kommer ju iväg till jobbet annars och då åker vi ju vid 7-tiden....  NÄ, jag MÅSTE SKÄRPA MIG! 

Nu ska jag in till Norrtan och kika runt lite, handla lite till vårt tomma kylskåp och sen ska jag hem och städa. Sambon önskade att det skulle vara lite städat till helgen....sicken tur för honom att jag är ledig då ;)  Mansgris hehe

Återkommer


Kommentarer
Postat av: Linda

Ja då hade han kunnat städa själv eller hur.. hi hi. vi har städdag torsdagar och då städar alla i familjen hela hemmet. Om det inte skulle vara nått speciellt på gång.



Du ska få tillbaka dina skor och hatt med. De var verkligen pricken över i:t Ja de var jätte duktiga ungarna.. kram Linda

2009-05-20 @ 15:15:39

Titta vidare :)strong>

Jag heter :
Kom ihåg mej nu :)

Min msn är : (kommer ej visas)

Bloggen jag har heter :

Jag vill faktiskt säga :

Trackback