Ja, nåt bra har jag ju lyckats med ändå!

Marknadsafton i staden. Ska jag eller ska jag inte ta med barnen till alla frestelser och utsätta mig för tjat och gnat om att "jag vill ha" "Mamma kan jag få" "Men mamma"    Våga och vinn, de fick sina femtio kronor de fått av farmor i påskägget plus en tjuga i var av mig. Sen gjorde jag helt klart för dom att jag skulle bjuda dem på glass och var det något annat de ville ha så fick de betala själva. Först kollade vi in Linedancen, eftersom moster och mormor var med. Sen tog vi med oss mormor på en runda, på jakt efter glass. Utan glass hamnade vi på leksaksaffärn, där de brände största delen av sitt kapital. in på H&M för att jag ville shoppa nåt, vilket slutade med tights till dottern... Jaja, hon vill ju inte ha nåt på sig så... Fast det var jag som valde så det kändes okej ändå! Vidare på stan kollade på folk och hittade ett ställe med kul-glass. Varsin strut inhandlades och färden fortsatte runt staden. Vi skulle tillbaka och kolla in dansen. På väg mot lilla torget...jag visste ju att det fanns karuseller och sånt där. HUGA!! Strosar framåt, barnen slickandes på sina glassar. "Kolla mamma, där finns det karuseller!"  "Mmm" blev mitt svar på den... Ja, så strosar dom vidare upp till mormor som strax ska dansa. Liksom inget mer med det! På vägen till bilen så fastnade vi vid Cirkus skolans uppträdande. De står nöjt och kollar, klappar händer och skrattar åt clownerna.  
Så kvällen blev trevlig, inget tjat, glada barn som nöjt sätter sig i bilen och åker hem. UTAN karusell, UTAN heliumballong, UTAN hoppborg, UTAN tjat...osv osv

Nåt har jag iaf lyckats med. Jag vet att till 99% av de gånger vi åker i väg på nåt så har de "sköten" med sig. Och är så där underbart väluppfostrade som barn i Amerikanska filmer är!  Känns himla skönt!!!!

Nu ska jag stoppa mina underbara juveler i säng!  Jobbdag imorgon, och för övrigt skapligt späckat program!

Återkommer

Kommentarer

Titta vidare :)strong>

Jag heter :
Kom ihåg mej nu :)

Min msn är : (kommer ej visas)

Bloggen jag har heter :

Jag vill faktiskt säga :

Trackback