Jag hädar, jag hädar, jag e å hor å hark....(Lillasyster 3(?)år)

Jo så sjöng hon en gång för länge sen, lillasystra mi...  Eller som systersonen..."De e fjårt å säga fjart"  (Det är svårt å säga svart)  Det låter ju så gulligt med barn som inte kan säga "S".
Jo, sången...kan man säga "S" skulle det låta . "Jag städar, jag städar, jag är så stor och stark..."  Men just den utan "S:et" är ju mycket gulligare tycker jag. Och varför i hela fridens namn pladdrar jag nu om detta? Jo, det är kalas-dax...Imorgon... Och nu liksom brinner det i knutarna! Sonen har fotboll hela förmiddan och en bit in på eftermiddan och sen så droppar det in gäster och vi bor i ett bombnedslag!!  Så nu går jag här och gnolar tyst för mig själv...jag hädar, jag hädar...och kör snabeldraken på lägsta styrkan för att inte väcka de små björnarna som sover i varsin fotölj....Fast det mesta är snart gjort så jag ska inte klaga. Det är väl därför jag slog ner min "pretty behind" här vid datorn? Sonens rum, vårt sovrum och toaletten kvar. Sen ska jag skriva nota till imorgon så jag inte glömmer nåt. Ska väl kanske ta en sväng om i källaren oxå, alltid dansar nån dammråtta med? Oj, när jag tänker efter så har jag nog mer å göra än vad jag vill låtsas om...

Födelsedagsbarnet, som lärde sig cykla häromdagen har tränat med stor målmedvetenhet ikväll på att kunna starta själv. Så nu klarar hon sig alldeles själv med cykeln, min lilla tossa!  
Tänk för fyra år sen... Många minnen från då som kommer fram. Det är ju en oslagbar upplevelse att få barn! Hur livet ställs på ända så totalt och aldrig med blir sig likt! Men så underbart och fantatsiskt. Jo, de är mina juveler, mina underverk.

Hahaha...läser vad jag skrivit....du, jag har inte druckit!
Är sjukt trött och smått stressad! Väldigt osammanhängande ordbajseri utan ngt som helst innehåll! Ska bättra mig till en annan gång!

Återkommer

Kommentarer

Titta vidare :)strong>

Jag heter :
Kom ihåg mej nu :)

Min msn är : (kommer ej visas)

Bloggen jag har heter :

Jag vill faktiskt säga :

Trackback