Min trädgård avlägger rapport

Under en filt i madrid...eller ja under en fiber(filt)duk i min trädgård gror inte alls potatisen ännu...mest maskrosor... Men lite värme nu tack, så kanske det börjar spira upp så smått? Annars är det full fart på växtligheten. Löjtnatshjärta som knoppas, vilket gör mig livrädd för nattfrost. Doftpioner som stretar sig uppåt. Ogräset...jodå det kommer det oxå. problemet är bara att jag slängt ut en del olika fröer här och där. Men VART?? Så just nu har jag ingen aning om vad som är ogräs och vad som förväntas växa upp till nåt vackert(?). Så just nu får det nog växa och gro bäst sjutton det vill. Brukar ju visa sig inom snar framtid vad som skulle rensats bort...

Blomknoppar i smultronplantorna, rabarbern börjar närma sig ca 2dm på höjden. Mina tomatplantor väntar på en andra omplantering och vill komma ut i ett växthus...  Snart är det nog dags för en första tur med gräsklipparen.

Mmm, jag ÄLSKAR denna årstid!!

Återkommer

Kommentarer

Titta vidare :)strong>

Jag heter :
Kom ihåg mej nu :)

Min msn är : (kommer ej visas)

Bloggen jag har heter :

Jag vill faktiskt säga :

Trackback