Sjuka barn?

Det ringde från skolan igår. Så det var bara att snabbt sticka iväg. Sonen hade magsjuka... Kommer dit och måste ju undra om det är "uppifrån" eller "nerifrån" det kommer. "Nerifrån".  Jaja, tänker jag, högst troligt INTE magsjuka då? Har man en sån mage som han har så blir det så här ibland. Så jädrans jobbigt att det händer i skolan bara!  Stackarn, han var på toa när jag kom för att byta byxor. Vilket inte är så lätt så det var mest "klet" överallt. Vi försvann därifrån hem till duschen så fort vi kunde. Senare funderade jag på en sak. Eftersom detta är mitt första barn i skolan och detta var förta gången som nåt sånt här hände så vet jag inte om det är så att JAG som mamma ska torka och desinficera? Nu sa läraren att han skulle ta hand om det, men jag undrar ändå? Kan ju inte vara så kul för personalen att torka och greja efter en sån här grej, och det är väl inget som händer varje dag? Jag menar i mitt jobb fixar vi ju sånt varje dag, men som lärare? Jaja, jag kollade iaf så att han skulle använda "ytsprit" (yrkesskada) man vet ju aldrig om det är smittsamt. Har iofs aldrig hört talas om att en förstoppningsdiarré skulle smitta men ändå...  Ringde lite senare för att kolla hur de andra barnen hade reagerat. Sonen var mycket bekymrad över att någon skulle ha sett och så. Men läraren berättade att det hade hänt precis när samlingen var slut och då är ändå alla barn på språng i klassrummet så det var ingen som ens märkt att sonen hade gått hem. Vilket är mycket skönt eftersom det ändå ÄR en känslig grej han råkat ut för! vet ju att barn kan vara fruktansvärt elaka och retas  och ha sig. men jag tror att det kommer gå bra. Håller honom hemma idag med bara för att vara på den säkra sidan. Hörde om två andra barn som var hemma för just magsjuka igår så lite extra försiktig skadar nog inte?

Just nu blir jag GAALEN på alla flugor som surrar överallt. Vi bor granne med en fårbonde vilket förklarar allt. Trodde inte att det kunde finnas så många flugor centrerade på en och samma plats! Vi slår säkert ihjäl 40-50 stycken per dygn bara hemma hos oss. Och lägg  på 100 till dessa dagar när det är fint och dörren står öppen stundtals. Ska väl stänga snart och åka in till den lilla staden. 
Ska handla lite mera färg så jag kan måla klart min sängram. 

Återkommer


Kommentarer

Titta vidare :)strong>

Jag heter :
Kom ihåg mej nu :)

Min msn är : (kommer ej visas)

Bloggen jag har heter :

Jag vill faktiskt säga :

Trackback