Stolt mamma presenterar...

Jaha, då får jag väl försöka inse och accepeter att även lilla fröken T har blivit stor. Nu cyklar tjejen själv utan stödhjul på sin röda fina cykel. Som hon har tjatat på oss om att skruva bort stödhjulen. Vi har ett medelålders par som bor rakt över gatan, för ett par veckor sen så lög T stolt för herr granne att hon kunde cykla utan stödhjul. Sen dess har hon tjatat och tjatat om att vi måste skruva bort dom så hon får lära sig, innan hennes lilla lögn skulle bli avslöjad. Idag passade den lilla luringen på. Sambon och sonen stack iväg med fiskespöna och jag satt här bänkad vid datorn. Lilla T kommer inrusande och frågar om en av våra andra grannar fick skruva bort stödhjulen. "Nej" svarade jag, men förstod direkt att nästa gång hon kommer hem så är det utan stödhjul på cykeln. Mycket riktigt...grannen P ville absolut att jag skulle med ut och titta på premiär åket. Han förstod inte mycket då jag började gapskratta. Rackar-unge.... Nu skämdes lilla T när sanningen kom fram, hon hade ju sagt att det var okej att P skruvade.... Men visst, har du tagit fan i båten så får du ro den iland...skulle min morfar ha sagt. Och visst kunde hon cykla utan stödhjul! Både fram och tillbaka. Med stoppsladd och allt. 
Min fina söta underbara lilla loppa. Cyklar själv, och fyller 4 om en vecka. Tycker det är duktigt gjort, och är mycket stolt. Visst hon har ljugit, men hur skulle hon annars ha lyckats? hon kan ju inte skruva själv. Och tänk så stolt hon kommer va när hon kan visa vår "herr granne"....  Fan jag tycker det är tecken på uppfinningsrikedom, jävlar anamma, och initiativförmåga.

Den tjejen kommer att gå långt...så långt som hon vill!

Fisket...jodå det blev en stolt kille som kom hem med en gädda idag med! TACK pappa (morfar) för fiskespöt!!

Återkommer



Kommentarer

Titta vidare :)strong>

Jag heter :
Kom ihåg mej nu :)

Min msn är : (kommer ej visas)

Bloggen jag har heter :

Jag vill faktiskt säga :

Trackback