Tjejtjusaren?

I sonens klass finns en så söt tjej. Jag tror att sonen är smått förälskad i tösabiten. Hon bor här i vårt "kvarter" så det är egentligen konstigt att de inte träffas och leker mer än vad de gjort sen vi flyttade hit. Här leker ju alla barn från morgon till kväll och de har verkligen jätteroligt! Men som i alla fall så finns ju undantag, några barn är inte ute lika mycket och just den här flickan har inte riktigt varit med i "gänget" här på gatan... Hon har väl kompisar på annat håll i byn. men idag iaf så ville sonen att de skulle leka, och mamma fick så klart ringa för att ta luren själv det vågade han inte. Och visst ville hon leka. Sonen glad och stolt över att en av klassens "poppistjejer" vill leka med honom. Ååh, jag minns det där, med vilka som var poppis och vilka som inte var det. Att det var status på att få komma hem till vissa andra barn. Helt sjukt egentligen?  
"-Mamma, kan du hjälpa mig att städa lite i mitt rum? Och snälla kan vi inte plocka undan frukosten, det är ju matrester på bordet" Ja, du min lilla gosse, jag ska göra vad jag kan för att det ska kännas okej att ta in kompisar i ditt hem. Klart jag plockar och städar undan lite.  Denna vecka har ju varit lite kaotisk på många sätt och stressen som byggts upp under veckan över allt man inte hunnit med... Men en snabb röjning så blev det helt okej igen, ibland så ser det mycket värre ut än vad det är! Snabbt fixat faktiskt och det var skönt!  Nu måste jag ta itu med tvättberget som bara växer... Passa på att hänga ut allt i det sköna soliga vädret.

Ska nog ta en bit på träningsprogrammet jag fick av sjukgymnasten också ;)

Återkommer

Kommentarer

Titta vidare :)strong>

Jag heter :
Kom ihåg mej nu :)

Min msn är : (kommer ej visas)

Bloggen jag har heter :

Jag vill faktiskt säga :

Trackback