Ett ljus

Stora "tända-ljus" helgen är över. Många som far iväg till kyrkogårdarna och tänder ljus på sina anhörigas gravar. Gör fint med några blommor och brinnande lågor. Jag brukar tänka varje år att jag ska ta mig iväg jag också. Blir aldrig som jag tänkt, men jag tänder alltid ljus hemma både inne och ute. Visst är alla ljus på kyrkogårdarna vackra tillsammans. Vackert i mörka höstnatten med tindrande ljus i mängder.

I år såg jag det finaste ljuset. Någon som tänt ett ljus nere på bryggan, som vi ser från vårt hus. Mitt i allt det stora svarta så brann en vacker låga alldeles ensam.
Det fick mig att stanna till, tänka den där tanken, fälla den där tåren.

Nu har jag inget dåligt samvete för att jag inte farit iväg till nån grav. Det är inte platsen i sig som är viktig. Det är inte alla lågor tillsammans som gör ljuset. Även en ensam låga kan lysa upp mer än jag någonsin trott.

Återkommer

Kommentarer

Titta vidare :)strong>

Jag heter :
Kom ihåg mej nu :)

Min msn är : (kommer ej visas)

Bloggen jag har heter :

Jag vill faktiskt säga :

Trackback