finns ingen bra överskrift idag!

Fredagskväll....haft en skitdag på jobbet. Flera sjuka och inga vikarier, typ. Har funderat på det där. När en personal är sjuk och ingen vikarie sätts in. Då spar ju faktiskt företaget in lönepengar den dagen med tanke på karensdagen. Mmm, okej? Men jobbet blir ju gjort ändå. Det enda rättvisa borde egentligen vara att de som jobbar får dela på "karensdagslönen" eller? Jo, jag tycker nog det. Som idag då, har ju jag iaf jobbat/stressat runt mer än vanligt för att det ska kunna funka någorlunda iaf. Jag menar, människor slutar inte äta och skita bara för att någon är sjuk...jobbet måste ju göras...  Jaja, jag lär ju inte kunna ändra någon arbetsmarknadspolitik här på min blogg? Men klaga lite, det får jag, det är ju ändå min blogg....  Ska tillägga att det inte bara var jag som jobbade halvt ihjäl mig idag för att det skulle fungera. Nejdå, men lite av äran tänker jag fasen ge mig, och en klapp på axeln ger jag mig också. ;)

Ikväll finns mina tankar hos mycket speciella människor.

Jag blev kall...jag blev varm...jag grät en skvätt...jag tänker på er! Stora kramar!!

Återkommer

Kommentarer

Titta vidare :)strong>

Jag heter :
Kom ihåg mej nu :)

Min msn är : (kommer ej visas)

Bloggen jag har heter :

Jag vill faktiskt säga :

Trackback