Har jag gjort rätt??

Jag var så säker. Jag hade fattat ett beslut och även om det inte kändes helt hundra okej så var det ändå ett beslut. Men tvivlade om det var rätt. Nu idag så har jag i alla fall vaccinerat mina barn mot svininfluensan. År inte emot de andra vaccinationera som barnen får men just denna känns så osäker.
Vet man verkligen att det inte ger men längre fram i livet? Tänker exempelvis på "neurosedyn-barnen". Kan det hända nåt med mina barn som ger skador i deras vuxna liv?
Om man nu vaccinerar sig och viruset muterar...klarar sig bara de som haft influensan då?
Har sökt massor om vaccinet men inte hittat något om detta. Egentligen finns det inte så mycket som talar emot vaccineringen, inte nåt som känns trovärdigt. Bryr mig inte om nån forskare som finns upplagd på Youtube tex. Nej jag vill ha information från forskare och läkare som jag hoppas vet vad som gäller.
Lite känns det som stor propaganda om att alla måste vaccinera sig. Å andra sidan, det som fått mig att ändå ändra mitt beslut. En nation skulle inte köpa in vaccin till hela befolkningen om det inte behövdes? En nation skulle inte ge det gratis till alla invånare om det var farligt? Eller? Hm, ååå beslutsångest. Men om det skulle hända mina barn något så skulle jag aldrig kunna förlåta mig själv. Nu har jag ändå sökt massor av information och tagit det beslut som känns minst fel, om än inte helt rätt.
 Hur som helst så är barnen i alla fall vaccinerade nu. Nästa spruta ska i om tre veckor och då kan jag ta min första. Tog ju en annan vaccinspruta i onsdags och det måste gå två veckor emellan så...annars hade jag också tagit idag!

Hur gör ni andra? 

Återkommer


Kommentarer

Titta vidare :)strong>

Jag heter :
Kom ihåg mej nu :)

Min msn är : (kommer ej visas)

Bloggen jag har heter :

Jag vill faktiskt säga :

Trackback