Disco

    hujedamej så dom ser ut            


Halloween-disco i skolan. N jobbar så T fick följa med. Hon har ju aldrig vart på disco förut, spännande. De hade ordnat med spökrunda...lång väntan...när vi väl kom iväg jag och T, usch, jag  e ju hyggligt mörkrädd jag...Ja, i alla fall in på stigen i skogen. En ungdom med ficklampa, med fyra kaxiga killar på släp hållandes i ett rep...jag och T några steg barkom. Mörkret börjar sluta sig om oss. I det lilla ljus som finns, frågar jag T om hon verkligen vill det här....med stort hopp om att hon ska säga nej!! Två steg till..."Är du säker på att du törs?"....ett steg till..."Mamma, jag vill gå tillbaka!" Ååh, det finns en gud! Snabbt, snabbt ut i ljuset igen. Hör vettskrämda barnskrik inifrån skogen. Tillbaka till värmen, in i tryggheten. Jag tror att jag vet varifrån min dotters rädlsa för mörker kommer ifrån....

Nu ska vi soova!! Jag ska jobba imorn, sonen ska till Globen med grannen. T sover redan, hon skulle få gå på stan med farmor medans N och farfar vill ut i skogen...ja, det känns som att alla får en bra dag imorgon med!

Återkommer

Kommentarer

Titta vidare :)strong>

Jag heter :
Kom ihåg mej nu :)

Min msn är : (kommer ej visas)

Bloggen jag har heter :

Jag vill faktiskt säga :

Trackback