En dag som denna....

Hade jag inte hindrats av tystnadsplikt så hade jag nu berättat om det trista som idag hänt mig. Inget farligt men man kan säga att det skapat lite ...hum...merjobb? Men det får jag allt behålla för mig själv nu! Bortser jag från just den grejen så har dagen faktiskt varit ganska okej?
Lilla fröken T sov i vår säng inatt, varmt och gosigt! Det funkar ju så länge de inte leker propeller på natten...inatt låg hon still och snusade på min nacke hela natten!
Hon var mycket frågande imorse när jag väckte henne. "Mamma, varför ska vi upp mitt på mörkret för?"  Samma fråga har jag ställt mig själv många, många gånger! Vet att sonen också undrade varför han skulle gå till dagis mitt i natten, när han var i samma ålder...
Önskar att skolan började vid tio...och jag skulle kunna jobba kanske...lite när jag kände för det?
Vänta nu...lyxhustru? Hollywoodfru? Finns de jobben att söka tro? Kanske ska kika in på ams.se senare...


I småstaden var det Marknadsdag, tror inte att fröken ens sa hej när jag kom hem. Första repliken var "Kan vi gå på Norrtälje Marknad???" Precis som att hon vet vad det är, vad man gör och vad som händer? Eller jo det är klart hon vet, de kan och vet så mycket mer änman tror och antagligen har det pratats om det på dagis. Sonen stod som på nålar, jag hade ju inte bestämt mig. Jag riktigt såg på honom hur oron för att missa det som alla i skolan pratat om senaste veckan... "Ja, vi ska åka in" Fröken brast ut i ett glädjetjut och sonen drog en lättnadens suck... Fick dock dra lite förhållningsorder i bilen på väg in till småstaden. Inga karuseller, inga heliumballonger. Får ångest av att veta att det kommer gå flera hundra kronor på bara skitgrejer... Inga problem, "vi lovar mamma!"
Och som alltid, inget tjat om karuseller, inte ett ord om ballonger. Fattar inte hur jag lyckats?? Blir lika glad varje gång. Bara vi pratar om det innan, när de vet hur det blir och varför, så är det inga bekymmer... Så, med oss hem hade vi:
En låda kokosbollar
En påse med sura remmar
En leksak till lilla loppan
Fotbolls-kläder med Kaká till lillkillen. Som egentligen ville ha "sån där spray", som vi inte kunde hitta nånstans...

Skittrötta juveler sover nu gott. Jag ska också snart krypa ner under duntäcket, lyssna på ljudbok i Ipoden och sussa gott. "Sovmorgon" imorgon, då jag jobbar kväll. Sen ledig fre-sön. UNDERBART!!!!

Återkommer

Kommentarer
Postat av: annelie

haha vi hittade inte heller den där sprayen! Vilken attans otur du! ;-) INTE!!!

2009-10-09 @ 12:01:41
URL: http://frostnatter.bloggproffs.se

Titta vidare :)strong>

Jag heter :
Kom ihåg mej nu :)

Min msn är : (kommer ej visas)

Bloggen jag har heter :

Jag vill faktiskt säga :

Trackback