Hushållspapper

Fick en tanke igår, som jag inte blir av med. Vad fyller hushållspappret för funktion i det svenska hemmet? Jag är en av de (antagligen) få människor som inte har hushållspapper hemma. Ytterst sällan, kan jag säga. Men OM det finns så nog fasen tar det ganska omgående slut...och när det inte finns så saknar jag det inte... Nästan alltid skrivs det upp på notan, av mig själv eller av sambon. Nästan alltid glöms det bort, fast det står på inköpslistan... Nu väntas det ju gäster över helgen och alltid när vi har folk hemma så undras det över vart "pappret" finns.... Så jag lär ju defenitivt inhandla ett par rullar...som med största säkerhet kommer att ta slut. Men va använder vi det till? Egentligen? Och vad är det som vi använder istället, då alla ni andra använder hushållspapper...

Hm, det är ju stora funderingar man dras med i livet...

Återkommer


Kommentarer
Postat av: Linda

Ha Ha vi har aldrig nästan hushålls papper hemma. Inte ens servetter.. Men det är bara för att jag tycker att det är onödigt. Handlar Ronny så kan du ge dig på att det slinker ner en förpackning för en sån här hållare man har fast satt i plast du vet.. Men det är nog mest han som använder det... Toapapper är bra till allt. Men det är i och för sig inte så trevligt att bjuda på middag o slänga fram toarullen på bordet..

2009-10-30 @ 12:26:48
Postat av: annelie

haha till massor! Men jag hatar såna som tar slut snabbt, så jag kör torky eller skonas motsvarande. Räcker länge och är mycket bättre. Jag torkar händer, bänken, slabb, ungar och sist men inte minst tar upp skit ur slasken! :)

Men såna där fina rullar med tryck tar ju slut på en kvart så de skiter man i. ett paket torky räcker i en månad. :D



Viktiga saker det där! ;)

2009-11-01 @ 23:36:24
URL: http://frostnatter.wordpress.com
Postat av: Trean

Hmm, jag måste verkligen erkänna att alldeles nyss saknade jag en liten pappersbit att torka ur teflonpannan med... Jag kanske tvättar handdukar mer än pappersanvändarna?

2009-11-02 @ 11:57:48
URL: http://treans.blogg.se/

Titta vidare :)strong>

Jag heter :
Kom ihåg mej nu :)

Min msn är : (kommer ej visas)

Bloggen jag har heter :

Jag vill faktiskt säga :

Trackback