I ett hus vi skogens slut...

Har vart i skolan med barnen. De hade "djurens dag" så på skolgården fanns de kaniner, hamstrar, hundar, en häst en get och inne en sköldpadda. En tipsrunda med skitsvåra frågor, inte mindre än 23 stycken...Jag och T hittade bara sex stycken, eller vi hittade fler men de var ju så svåra...fanns inte en chans att veta vad lilla tufsan inte gillar...simma, springa eller stora hundar...?? Ja, lilla tufsan var en söt liten ettrig Terrier och jag har faktiskt ingen AANING om vad tufsan inte gillar. Och matte stod där och teg som muren. ÅÅÅHH va roligt ;)

Kallt var det också, jag och T gick hem vid tio med mina stelfrusna tår. Sonen vill vara ensam hemma idag. Så efter skolan ska jag och lilla loppan åka in till Norrtan och fredagshandla. Kan tänka mig att det blir Taco ikväll, framför TV:n. bara jag och barnen. N ska till Värmland och jaga så det blir ensamt nu en dryg vecka, fy! Förr tyckte jag att det var rätt skönt att vara ensam med barnen en vecka då och då. Nu är det bar ensamt och trist! Men som tur är så går en vecka fort!

Inatt när jag gick och la mig, T sov i vår säng och det är så mysigt. Jag kröp försiktigt ner under täcket där hon låg, rädd att väcka såklart! Då börjar hon sjunga i sömnen..."I ett hus i skogens slut...akta jägarn skjuter" och så tog hon min hand när hon sjöng "räck mig handen din"  Man kan ju smälta för mindre. Kan inte med ord beskriva så gulligt det var. Hjärtat smälter...

Nu väntar ett lass med stryktvätt. Konstigt egentligen att man kan bli glad för så små saker. Igår så städade jag våra garderober, tog bort sommarkläder och annat skräp. Körde några maskiner tvätt men hann inte hänga den sista innan jobbet. Så nu när jag var ner så hade N hängt den igår kväll, utan att jag sagt något. Sånt götr mig så glad!! just tvätten är ett område han gärna slipper, eller rättare sagt jag låter honom slippa, gör det helst själv. Men ändå, jag blev så glad!
Viktigt att hitta de små saker som gör en glad, de stora hittar man ändå!

Återkommer

Kommentarer
Postat av: annelie

:) Trevligt! Hade tänkt att gå ner men känner mig inte riktigt pigg så jag hoppade över dessvärre.



Ha en skön helg!



Kram

2009-10-09 @ 12:00:23
URL: http://frostnatter.bloggproffs.se

Titta vidare :)strong>

Jag heter :
Kom ihåg mej nu :)

Min msn är : (kommer ej visas)

Bloggen jag har heter :

Jag vill faktiskt säga :

Trackback