Lyx

Min son...vad ska jag säga? Så rakt igenom go unge! Det var i lördagskväll...sent. Kanske kvart över tio på kvällen. Han satt i soffan med lite yoghurt och vi berättade att imorgon (söndag) ska vi åka till Farmor och farfar.  S funderar lite..."Mamma, tänk att jag får lyx i tre dagar!!" Fredagens lyx var ju såklart disco och skapande av pumpagubben, Lördagens lyx var Dinosaurier på Globen, besök på Etiopisk restaurang. Han blev bjuden av grannarna. Och söndagens lyx var då farmor och farfar besök.

Det jag känner mest för är att han kan likställa alla saker med varandra. Att det är lika mycket värt att få lax hos farmor som att få åka till Globen. Att det är upplevelsen han värdesätter och inte som andra (Vuxna) kanske gör, utifrån det ekonomiska värdet....
Jag sa "Farmor skulle bjuda på lax, den är ju god" Samuels svar: "Näe, den är inte god....(Tystnad)....den är JÄTTEgod...."  

Jag är trött och har tankarna på annat håll. Svårt att skriva bra och lättläst....Skulle försöka få tänka på nåt positivt genom att skriva om sonen. Går så där...Måste nog greppa luren nu och ringa så jag får det här sjukt jobbiga ur huvet. Har varit arg sedan i lördagsförmiddag. Då jag insåg att min lediga söndag...inte alls var ledig... Nej jag skulle tydligen jobba 7-17. Bara det att på min sida i lönesystemet står det klart och tydligt att jag skulle vara ledig...så betalt får jag väl inte heller... nej nu ska jag ringa och få detta klarlagt, hur det är egentligen.

Återkommer

Kommentarer

Titta vidare :)strong>

Jag heter :
Kom ihåg mej nu :)

Min msn är : (kommer ej visas)

Bloggen jag har heter :

Jag vill faktiskt säga :

Trackback