Rostat ute nu...

Japp, då har jag lyckas med att frosta av mina pelargoner också. Tror inte att de gillar det speciellt mycket, får se hur de tar det, kanske dör på kuppen vem vet?

Skrapade is på bilen när sonen skulle till skolan. Usch, jag gillar verkligen inte vinter och kylan. Den är bäst när man får sitta inne i stugvärmen med radio spelandes i ett hörn, brasan sprakande i ett annat och en god bok eller ett korsord i händerna. Nu är det en hel lång vinter framöver och jag kan inget annat än bäva för den. Min morfar sa en gång om regnet: "Det är ingen idé att streta emot, det kommer ner ändå" Och visst, vintern kommer hur jag än gör, men glad åt det är jag inte! Men som alla andra år så vänjer man sig och njuter av de där fina, kalla, soliga vinterdagarna då snölek och varm choklad i en driva är en höjdpunkt i livet.

Dottern på vägen hem från skolan: "Mamma, kolla det där gräset är också rostat"

Återkommer

Kommentarer

Titta vidare :)strong>

Jag heter :
Kom ihåg mej nu :)

Min msn är : (kommer ej visas)

Bloggen jag har heter :

Jag vill faktiskt säga :

Trackback