plantskola...

Antar att sonen behövde vila idag. Han har mest bara legat på soffan och kollat på Disneychannel, eller legat i sängen och spelat xbox. När han INTE går ut och spelar fotboll, ensam eller med kompis, ja då är det nåt som inte stämmer helt enkelt. Så att vara hemma från skolan kanske inte var en sån dum idé som den först verkade. Tycker inte att det räknas som skolk? Eller? Inte är han sjuk men kanske skulle ha blivit om han gått idag? En ladda-batteriet-dag helt enkelt. Så nu viftar jag bort det dåliga-mamma-samvetet...vift-vift-vift...

Jag har krattat, rensat ogräs, flyttat plantor, krattat och donat heela långa dagen! Släpat pinnar och ris till förbannelse. Men OJ så jäkla fint det blir!! Visste ni att det är väldans svårt att få bort kottar som sjunkit ner i mossan. Jag vet nu och mina stackars händer vet också. Blåsorna hindrar mig nu att fortsätta, vilket kanske iofs är bara bra? Fast jag vill ju bli färdig!!
Satte ner lite vårlökar som jag hade kvar. Flyttade mina smultronplantor som höll på att ta över hela gräsmattan. Det var inte smart att plantera såna där som sprider sig när det var tänkt att de skulle hålla sig på en liten yta... Nä men nu har de plats och får sprida sig nästan hur de vill. Känns så jäkla dumt att riva upp små plantor som kämpat sig fram för att bara kasta bort dem. Nån som vill ha en smultronplanta kanske?? Jag har MASSOR, och det blir bara fler....

Återkommer


Kommentarer

Titta vidare :)strong>

Jag heter :
Kom ihåg mej nu :)

Min msn är : (kommer ej visas)

Bloggen jag har heter :

Jag vill faktiskt säga :

Trackback