Regnet det bara öser ner

igår tänkte jag på en annan sångtext; Å fullmånen lyser som var den av glas.... Idag är det regntunga skyar som gäller. Egentligen kan man nog få ihop en hel text med bara sångtitlar?  Lite pyssligt men en vän av ord kan säkert få ihop det...

Ska jobba kvällspass idag. Hel lång dag från ett till tio ikväll. Ska bli intressant att jobba kväll igen. Nu är det ju i en annan form än vad jag tidigare gjort så upplägget är ju bra. Formen "Kvällspatrull" försvinner och det är nu samma personal som jobbar dag och kväll. Jag kan ju tycka att det är bättre för brukarna. Synd att det är så förbannat rörigt organiserat. Inget är färdigt och planerat. Som vanligt är det för många kockar...vilket i detta fall inte ens lett till att spisen är på... Ja typ så. Inget ovanligt kanske i offentlig sektor? Kommunalarbetare har ju sitt "rykte" och i många fall så stämmer det ju! Fast vi kanske inte ska kalla oss kommunalarbetare längre? Vad vet jag?

Ska fixa lite inför middan så den är klar när juvelerna kommer. Skönt att ha det förberett så allt går smidigare ikväll. Fotbollsträning är det också så stressigt blir det! jaja, de fixar det också, mina underbara!



Återkommer




Kommentarer

Titta vidare :)strong>

Jag heter :
Kom ihåg mej nu :)

Min msn är : (kommer ej visas)

Bloggen jag har heter :

Jag vill faktiskt säga :

Trackback