Second hand?

Oj, vad blåser ute. Kalla, kalla nordliga vindar som går igenom både jackan och koftan! En snabb översikt i garderoben gav mig insikten att både barnen och föräldrarna i detta hus är i behov av vinterjackor och diverse annat som skyddar mot den nordliga kylan! Har hittat lite på Tradera, tänkte också pipa upp till Görla och kolla den nya Second hand butiken där. Har för mig att det var nån kyrka som öppnade där. Jag har inget emot att köpa begagnat och second hand. Vissa tycker kanske inte om det, men man väljer ju om och vad man vill köpa. Man måste ju inte köpa nåt som är halvtrasigt och slitet från början? Nä, jag gillar konceptet. Jag vet ju att det går åt minst två uppsättningar vinterkläder per barn. Och sen vill jag att de ska ha varsitt ställ med fleecefodrad galon. Ja, sen kanske även jag vill ha en jacka och jag vet att min kära sambo verkligen behöver en....Plånboken gillar inte just det behovet som ändå måste tillfredställas. Vinterstövlar, fodrade gummistövlar.... Vet ni, detta är en stoor anledning till att jag gillar sommaren bättre än vintern. Idag måste jag iaf sikta in mig på att hitta en varm jacka till lilla loppan. Hon har ingen och som sagt det börjar bli kallt.


Till helgen ska hon och hennes far åka till Faster Fia, jag och lillskrot blir ensamma hemma. Vi ska mysa och gosa, åka till uppsala på fotbollscup.

dax att göra lite oavlönat arbete innan jag måste fara till det lågavlönade...

återkommer

Kommentarer
Postat av: annelie

Hej!

Tack för dina ord! Dessvärre så är det nog inte så att det har med det att göra. Han började eskalera innan jag fick jobb ens. Det är såhär, det blir värre i perioder...



Second hand är toppen ju! Och tradera! Hade hoppats på loppis i svanberga snart för jag har massa att sälja av... Men har inte hört nåt tyvärr. Det hade suttit väl till pass. Varför kasta liksom?



Kram och ha en bra dag! Nu ska jag snart iväg till fritids med mina pojkar. T är sjuk och fick åka till mormor. tack och lov att det gick bra! Vab första dagen är ju inte skitkul.



/annelie

2009-10-01 @ 06:32:25
URL: http://frostnatter.bloggproffs.se

Titta vidare :)strong>

Jag heter :
Kom ihåg mej nu :)

Min msn är : (kommer ej visas)

Bloggen jag har heter :

Jag vill faktiskt säga :

Trackback