2010-04-18

Den här årstiden är min grej. Jag älskar våren! Att pyssla ute, gräva, så, kratta och plantera. Det blir ett lugn i kroppen som inte går att förklara. Ett lugn som samtidigt är fyllt av spänning och förväntan. Kommer jag att lyckas att odla allt det där jag vill. Hur ser alla buskar och blommor ut efter vintervilan.  Vi har en "slänt" eller kanske mer ett stup på tomten. Där det stått en massa skitfula tallar i alla år. Vi sågade ner skiten förra hösten och...ja sen blev det inge mer än så. Stammarna har legat kvar och brevid en hel hög med ris/barr/kottar/mossa och torrt gräs. Nu har min älskade sambo lessnat på tjatet och sågat itu alla stammar. Så jag fick köra bort veden som blev. Samlat ihop skräpet i säckar som ska till Görla. Ska snart ut med lite gödsel på gräsmattan som förhoppningsvis ska ta död på mossan men sätta fart på gräset, hur den nu ska veta vad den ska döda och vad den ska göda. Intelligent gödsel måste jag säga ;)

åååh, jag älskar våren!

Återkommer


Kommentarer

Titta vidare :)strong>

Jag heter :
Kom ihåg mej nu :)

Min msn är : (kommer ej visas)

Bloggen jag har heter :

Jag vill faktiskt säga :

Trackback