Det svider

Idag är det fasen så fullt som det bara kan bli.
Önskar mig minst 12 timmar till på detta dygn!!

Önskar mig också lite lugn i själen. Känns så oroligt där just nu. Inte ledsen och inte glad, men orolig. Finns inget annat ord som kan beskriva det bättre. Det liksom svider på något vis. En malande oro som svider, ja så känns det.
Varför?
Ingen aning.
Har det ju liksom bra. Glada barn som är friska, hus som står pall för vintern, även om det drar in lite kyla här och där. Snart en superfin hall som vi renoverat helt själva. Eller ja, gubben har ju gjort jobbet och jag har mest stått i vägen...nån måste ju göra det också! Jag har mat i frysen som snabbt kan läggas i magen. Jag har bil och jag har en jädra massa materialistiska ting.
Vad hjälper det, när det svider i själen?

Jag ska i alla fall få gråta några lyckliga tårar idag. Det är jag säker på!
Prinsessan i huset ska gå luciatåg i kyrkan.
Jag förväntar mig ögon som glittrar i stearinljusens sken.
Bara tanken får tårarna att bränna i ögonvrårna!
Jag förväntar mig vackra sånger och den där underbara stoltheten som bubblar upp i magen.
Hon är ju så fantastisk min lilla tjej! Som jag önskar att hon aldrig "ska bliva stur!"

Återkommer



Kommentarer

Titta vidare :)strong>

Jag heter :
Kom ihåg mej nu :)

Min msn är : (kommer ej visas)

Bloggen jag har heter :

Jag vill faktiskt säga :

Trackback