mål i livet!

Fredag och ledig. Lilla T ska till en kompis och leka efter lunch och vad sonen har tänkt hitta på vet jag inte alls. Just nu är han iaf i skolan och T är hos grannen. Vår grannes fru är i sitt hemland Etiopien, har varit där i en månad nu snart tror jag. Så grannen hämtade sin mamma förra helgen. Han var lite less på ungkarlslivet antar jag? Iaf så underhåller nu min T farmor i huset bredvid och jag kan tro att de har mypys. Hon är en underbar människa och det är alltid lika trevligt när hon är här.
Jag har knappt kommit upp ur sängen än. Fasen så trött jag är idag. Hade lite körigt på jobbet igår och det var svårt att varva ner igår. Ibland är det jobbigt fysiskt med tunga inköp eller långa städningar. Andra dagar är det tufft psykiskt med svårt sjuka människor, kontakter med sjuksköterskor och sån som måste fixas. Vet inte vilket jag tycker är jobbigast egentligen. Jobbigt på ett sätt men samtidigt så är det ju mitt jobb och jag älskar mitt jobb. Men hela denna omorganisation, nja jag vet inte det jag? Känns som att man är brickor i ett spel som bara flyttas runt hela tiden. Detta är min tredje "omorganistaion" sen jag började 2006....  Först var det ju den lilla kvällspatrullen, som utvecklades till en större, sen bytte jag till dagtjänst och snart efter det lade man ned kvällspatrullen, för att nu slå ihop flera grupper till en stor.... Ja, det känns jädra rörigt nu, men jag hoppas att de önskemål jag lämnat in kan få lite genomslag. Det är önskemål för mig som person. Lite om vilket område jag vill vara i och lite om hur jag vill att mitt schema ska se ut. Det upprör mig också att man tar bort vårt "tvättstugeschema" Så nu kommer det bli ett fast 6-veckorsschema. Trots att chefen vill att vi ska få tillbaka vårt individuella schema så litar jag inte ett dugg på det. Vet ju vad han lovat mig hittills och det blev ju ingenting så schema frågan ser jag som körd.... Jag som gillar att få lägga schema ett par veckor i taget. Kunna planera in vilka helger man kan och inte kan jobba, vilka eftermiddagar men inte kan för att dagis stänger osv, osv. men se det är kört nu. Gillar inte!

Nähä, om man skulle ta och göra nåt vettigt kanske?

Kom på idag att jag har ett mål med detta år. Eller jag vill ju ha flera mål, typ som nyårslöften men ändå inte. I alla fall, ett mål som jag ska ha gjort innan sommaren. Jag ska bli blodgivare. Har tänkt det i flera år, i år SKA jag göra slag i saken. Finns inga ursäkter där. De som är friska och har förutsättningar för att bli blodgivare men inte är det kan man anse som lata människor. Jag vill inte anses som lat på den punkten... slå en pling om du vill följa med!

Får återkomma med fler mål med mitt liv. Målet för dagen är att ha kört en maskin tvätt och att stryktvätten blir reducerad till typ noll...lagom mål för en lat och fredagsledig kvinna i sina bästa år ;)

Återkommer



Kommentarer

Titta vidare :)strong>

Jag heter :
Kom ihåg mej nu :)

Min msn är : (kommer ej visas)

Bloggen jag har heter :

Jag vill faktiskt säga :

Trackback