Mörkers mörker

Ingen bra dag idag. Inte av någon anledning, bara en sån där dag.... Har ganska mycket att ta itu med, måste fixa till killens rum eftersom han ska ha kompis med sig hem från skolan. Som tur är så har han nästan alltid fint därinne, om inte lillasyster dragit förbi då förstås. Hon kan konsten att röra till och strunta i att reda upp. Måste nog handla lite också. Misstänker att det ekar lite kylen och jag måste ju trolla ihop lite mellis och en middag. Problemet är att jag sätter ribban för högt, vill för mycket och orkar inte ens försöka att börja bergsklättringen. Ambitionerna gör berget för högt redan från början och jag sjunker ihop som en trasa nedanför berget...precis här vid datorn och inget alls blir gjort. Så hur ser då planen ut? Först av allt ska jag skala av berget, lager för lager tills jag får en mer hanterlig bild av allt jag vill få gjort. En prioriteringslista helt enkelt. Den skulle få se ut så här ungefär.

  • Städa och plocka i barnens rum
  • Baka bröd till mellis så jag slipper åka och handla

Resten av det jag skulle vilja få gjort kan ju kanske vänta? Egentligen finns det bara en sak som jag verkligen, verkligen har lust med. Jag vill att snön försvinner, att våren kommer. Så det kan få bli dags att sätta mina gröna fingrar i jorden och njuta. Jag vill ordna till i växthuset, gräva om potatislandet, så fröer, plantera. Väntar med spänning på hur allt klarat sig där ute under snön. Kommer det några tulpaner? Hur mår primulan som blommade i november? Har clematisens rötter fryst? Har borstnejlikan frösått sig själv som den ska? Kanske mina pioner blommar i år? Vart ska jag flytta min löjtnantshjärta? Fläderbusken, kommer den att ta sig?
Ja en sak är då säker...börjar jag tänka/prata om min trädgård...då kan jag knappt sluta. Önskar en sjuhelsikes gasollampa som jag kan töa bort all snö med... I'm ready!! Men...hm...städa barnens rum var det ja...

Återkommer


Kommentarer

Titta vidare :)strong>

Jag heter :
Kom ihåg mej nu :)

Min msn är : (kommer ej visas)

Bloggen jag har heter :

Jag vill faktiskt säga :

Trackback