Ont i magen..?!!

Lilla loppan vill inte gå på dagis. "Ont i magen, vill inte, mamma gå inte, mamma jag vill att du jobbar här".
Ja, det var många förklaringar och lösningar hon gav för att få slippa gå till dagis idag. Har väl känt den senaste tiden att det varit lite stökigt där. Många sjuka och ofta berättar hon om barn som varit dumma, mot henne eller mot andra barn. Min loppa har väl haft lite skev verkklighetsuppfattning och vi har inte kunnat  lita på allt hon berättar. Nu börjar jag nog ändå tro på att det mesta faktiskt stämmer.
Vid lämningen idag..."Mamma, ser du nu" Och ja, ja lilla hjärtat jag ser. Vilket gör det ännu värre att behöva tvinga henne att stanna. Brottades med tanken..."VEM ska jag fråga? VEM kan ta loppan när jag drar till jobbet?"  En i personalen gav mig bara en bekräftelse på att det ÄR stökigt och bråkigt. Hon frågade hur det var med T, och jag sa som det var. Hon har ont i magen för att det är så bråkigt här. Svaret blev: "Ja, det är något vi jobbar med" 
Nu var det massor av barn som var på väg ut, blandat med föräldrar som försökte få till en lämning, så någon djupare diskussion väntade jag mig faktiskt inte alls. Blev väl lite överrumplad av svaret dock. Här går jag i flera månader och tror att mn dotter överdriver och hittar på...och så får jag det svaret ihop med en djup suck...inte vad jag väntade mig, kan jag säga. Pratade med några andra mammor igår som också  har också problem med att barnen inte vill gå.

Orkar inte skriva mer om det här, måste fundera lite känner jag...ska dricka kaffe...sen jobba...

Usch, det sliter i hjärtat att gå ifrån ett gråtande barn!!

Återkommer


Kommentarer

Titta vidare :)strong>

Jag heter :
Kom ihåg mej nu :)

Min msn är : (kommer ej visas)

Bloggen jag har heter :

Jag vill faktiskt säga :

Trackback