2010-01-29

Just nu...-13,7 grader, snö som faller stundvis, verkar ha avtagit det där snöandet nu. Måste ju vara nästan 30cm som kommit ner senaste dygnen. Ingen som kan klaga på en vinter vädret nu ändå? Det är ju så här det ska vara om man ska kunna kalla det vinter. Inne sprakar brasan och dotran och jag kollar Let's Dance. Sonen är en "disco-daggare" och sambon är i småstaden med sin stora son.

Imorgon är det jobb som väntar och ett rejält pyssalande som vanligt för att kunna synka alla aktiviteter och hobby's som ska koordineras. Verkar återigen som att det kommer fungera, hur det går till har jag egentligen ingen koll på. Tänk sån tur det är att vi har familjen med alla syskon, föräldrar och syskonbarn  som ställer upp i tid och otid.
En annan sak som jag inte heller har en aning om hur det går till är följande.... Min sambo fixar i köket och plockar och putsar. Jag kommer så hem till ett skinande kök. Sen tar det max 15 minuter innan det är ett fullkomligt kaos där igen. Vill minnas att det varit tvärtom förut och jag minns frustrationen när man precis gjort fint och sen behöva göra om det igen för att en tankspridd människa stökat ner allt igen...Men jag fattar inte vad eller hur jag gör det?? För att det är jag som är boven till kaoset råder inget tvivel om! Hoppas detta kan gå över snart, gillar inte alls att vara såhär tankspridd, ofokuserad och rörig. Jag brukar ju alltid ha koll...koll på allt! Nu har jag ingen koll på någonting alls. Jobbigt!

Ska sällskapa med dotran nu, hjälpa henne att skräpa ned med popcorn i soffan... ;)

Återkommer


Kommentarer

Titta vidare :)strong>

Jag heter :
Kom ihåg mej nu :)

Min msn är : (kommer ej visas)

Bloggen jag har heter :

Jag vill faktiskt säga :

Trackback