Söndagstankar

Ute just nu dalar snöflingor, blåser lite småkallt och kvicksilvret har fallit ner till -15,9 grader. I och för sig har jag ju en digital termometer, men det blev mer poetiskt med kvicksilver... Hur nu en dödlig tungmetall kan vara poetisk? Nja, gräver inte in mig djupare i det just nu tror jag.

Sonen som spelat match ikväll kom hem med två mål och skavsår på stortån...Kändes skönt att han fick utdelning för slitet med bollen. Man riktigt ser hur mycket han vill och försöker, men så ibland låser det sig i huvudet då motståndaren är lite (ibland mycket) större/snabbare/tuffare än min lillkille. Vilket säkert inte är så konstigt men vi försöker prata mycket om att man inte ska tro att någon är mycket bättre än en själv bara för att den spelaren är ett huvud längre. Vi brukar jämföra typ Messi och Zlatan...Vilket är ett lysande exempel eftersom Messi är den största fotbollsidolen hos sonen ;)
Jaja, nog om det, men som stolt mamma måste jag ju ändå, så klart, rapportera här att två mål blev det. Ett antal missade chanser, mer och mindre lyckade passningar/löpningar/finter och skott, precis som det ska vara!

Dottern kom hem från moster ikväll. Vi var bjudna på middag igår, jösses vilken mat. Ja, det var en trevlig kväll med mat och vin och Barcelona-matchen på TV. Lilla loppan passade på att bli kvar och med tanke på hur nöjd hon var nu ikväll så kan jag dra slutsatsen att även hennes helg varit superbra. Först en farmor-dag och sen en moster-dag.  Har funderat lite på det där. Som jag minns från när jag var liten och vi åkte till mormor, hade vi alltid övernattningsgrejor med oss. Men jag kan inte minnas att det var bestämt innan om vi skulle bli kvar? Antingen så hade de vuxna bestämt innan, eller så packade mamma med "ifall att". Vilket var just vad jag gjorde innan vi for till syrran igår, tog en blöja i farten, ifall hon skulle vilja och om det passade att hon stannade. Jo, hon har faktiskt nattblöja fortfarande, tyvärr!

Sambons helg har också den varit lyckad, det var jakt på programmet i lördags. Resultatet av det hoppas jag visar sig i min frys inom kort.

De två bästa med min helg: Att en sen fredagskväll sitta med sonen i soffan och med varsin sked äta direkt ur samma burk med "Texas pecan-glass" och kolla på Let's Dance. Att två kvällar i rad få sätta mig vid dukat bord med himmelskt god mat lagad av någon annan än mig själv.

Imorgon väntar ledig måndag....

...återkommer!


Kommentarer

Titta vidare :)strong>

Jag heter :
Kom ihåg mej nu :)

Min msn är : (kommer ej visas)

Bloggen jag har heter :

Jag vill faktiskt säga :

Trackback